Trwa ładowanie...
Auto Świat
11-07-2011 13:45

Ile warta jest gwarancja antykorozyjna?

Ile warta jest gwarancja antykorozyjna?Źródło: Auto Świat/autoswiat.pl
d17cov4
d17cov4

| [

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Nawet dziś 3-letnie Mitsubishi L200 należące do naszego czytelnika prezentuje się nieźle. Z daleka! Z bliska, a w szczególności od spodu, L200 wygląda jak samochód dużo starszy, np. jak 13-letni pick-up tuż przed remontem blacharskim.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Nabywca terenowego L200 okazał się trudnym klientem. Nie chciał pogodzić się z faktem, że zimą nie może uruchomić silnika i że właściwie całe auto szybko pokryło się rudymi kropkami. W szczególności nie podobało mu się, że auto od spodu jest... rude. Na tym tle w trakcie eksploatacji dochodziło do różnych nieporozumień pomiędzy właścicielem pick-upa a autoryzowanym serwisem Mitsubishi w Częstochowie i importerem tej marki.

d17cov4

Klient domagał się usunięcia usterek, a gwarant odpowiadał, że wszystkie usterki podlegające gwarancji już zostały usunięte z nawiązką, tzn. naprawiano nawet te elementy, które gwarancji nie podlegają, bo "gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia lub uszkodzenia części galwanizowanych, powłoki lakieru, części gumowych, tapicerki i miękkich wykończeń, jeżeli takie zużycie lub uszkodzenie jest skutkiem codziennego użytkowania bądź działania czynników zewnętrznych".

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Gwarancja faktycznie dość szczegółowo określa listę części, które nie są nią objęte, co zaś do korozji i uszkodzeń lakieru... ocenę tych wad pozostawia gwarantowi. Okazuje się jednak, że w przypadku poważnych roszczeń wyłączenia gwarancji można różnie interpretować i rozszerzać na miarę potrzeb. Z pisma wysłanego przez kancelarię adwokacką pracującą dla importera aut Mitsubishi klient wyczytał, że z gwarancji jasno wynika, iż "w przypadku powstania na metalowym elemencie nadwozia nowego i prawidłowo utrzymywanego pojazdu MME (...) korozji perforacyjnej, dowolny Autoryzowany Punkt Serwisowy MME nieodpłatnie naprawi lub wymieni element nadwozia, który uległ perforacji, zatem gwarancja nie obejmuje podwozia pojazdu". Z polskiego na nasze: skoro gwarancja obejmuje nadwozie, to znaczy, że nie obejmuje podwozia. Jasne?

W ramach naprawy niemal wymuszonej przez trudnego klienta Mitsubishi podmalowało samochód tu i ówdzie, wymieniono kilka detali, a co do podwozia... ramę zamalowano rodzajem substancji bitumicznej, ale nie oczyszczono jej jednak wcześniej z rdzy. Nie zdemontowano nawet innych elementów. Po prostu mechanik wszedł pod auto z pistoletem, zamalował na czarno najbardziej rude miejsca i tyle. Klientowi powiedziano, że na koszt firmy wykonano zabezpieczenie antykorozyjne.

d17cov4

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Co sprawdzić przed kupnem samochodu?

Zamówiona przez właściciela feralnego pojazdu ekspertyza rzeczoznawcy nie pozostawia złudzeń: wykwity rdzy na lakierze powstają najpierw pod lakierem bez ingerencji użytkownika, rdza wyłazi także na elementach już lakierowanych, procesy korozyjne w różnych miejscach są zaawansowane, a co do samej "naprawy" określono ją jako "prowizoryczną i niedbałą".

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Mając taki kwit w ręku, właściciel Mitsubishi L200 zgłosił się ponownie do gwaranta z żądaniem naprawy. Zwołano konsylium złożone z mechaników, właściciela i przedstawicieli importera. Nie, nie obiecano naprawy podwozia - porządna naprawa kosztowałaby majątek, należałoby rozebrać podwozie "do rosołu", wypiaskować i pomalować. Zaproponowano przywrócenie ładnego wyglądu auta z zewnątrz, co powinno wystarczyć, aby udało się je sprzedać. Klient wyraził zgodę na naprawę, ale zapowiedział, że nie odpuści kwestii podwozia, bo jak wspomniano wcześniej, jest trudny.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Co na to Mitsubishi?

d17cov4

"Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klienta i biorąc pod uwagę opinię rzeczoznawcy, zaproponowaliśmy Klientowi ponowne badanie diagnostyczne pojazdu w ASO, które odbyło się 31 marca 2011 roku w obecności przedstawiciela działu technicznego MMC. Dzięki temu dokonano szczegółowej weryfikacji zgłaszanych usterek, a w jej wyniku, pomimo wygaśnięcia gwarancji na pojazd, firma MMC zdecydowała się na bezpłatną wymianę oraz lakierowanie pokrywy silnika, wymianę klamek, relingów zabudowy i klamki zabudowy Hard Top, lakierowanie Hard Topu, burt przestrzeni ładunkowej, tylnej klapy drzwi prawych oraz tylnych i drzwi lewych przednich. Ponadto w geście handlowym, w ramach zgłaszanego problemu z gęstnieniem oleju napędowego w niskich temperaturach, nasza firma zdecydowała się zamontować w pojeździe podgrzewacz paliwa, który powinien usunąć powyższy problem."

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Co sprawdzić przed kupnem samochodu?

sj

d17cov4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17cov4
Więcej tematów