Trwa ładowanie...
28-10-2005 16:40

Najszybszy w Polsce Lancer Evo VII

Najszybszy w Polsce Lancer Evo VII
dczysvd
dczysvd

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Polski przedstawiciel marki Mitsubishi postanowił pochwalić się samochodem wyczynowym, który na bazie modelu Lancer Evolution VII przygotowała katowicka firma Moto. Przygotowany przez Moto i startujący w barwach firmy InkTec - Lancer Evolution VII Boyowy, ustanowił nowy rekord Polski w wyścigach ¼ mili rezultatem 9.773 sekundy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-04.jpeg',550,367) ) |
| --- | W Polsce coraz większą popularnością cieszą się wyścigi ¼ mili, co jest zrozumiałe ze względu na ubóstwo prawdziwych torów wyścigowych w naszym kraju. Nie deprecjonuje to jednak ani maszyn, ani uczestników, którzy ścigają się równolegle na krótkim dystansie. Wspomniany Boyowy Lancer Evolution VII zwyciężył w finałowej eliminacji tegorocznych Mistrzostw Polski w klasach Outlaw oraz Turbo Plus.

dczysvd

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-05.jpeg',550,367) ) |
| --- | Firma Moto, koncesjonowany dealer marki Mitsubishi, poddał Lancera Evo VII dość gruntownym przeróbkom. Powiększono otóż pojemność silnika z 2,0 do 2,3 litra, dzięki czemu auto dysponuje mocą maksymalną 658 KM i maksymalnym momentem obrotowym 868 Nm. Zmieniono stopień sprężania, który obecnie wynosi 8,5:1. Zainstalowano kute tłoki firmy Ross osadzone na kutym korbowodzie Crowera. Powiększone zawory pochodzą z firmy Ferea, a koła i wałki rozrządu przygotowała firma HKS. Mechanicy Moto samodzielnie obrobili głowice silnika i wzmocnili blok silnika. Standardową turbosprężarkę zastąpiono Garett’em GT35R.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-06.jpeg',550,367) ) |
| --- | Przekonstruowano system zasilania paliwem: zainstalowano listwę paliwową AMS, cewki MSD oraz wzmacniacz zapłonu AEM i świece zapłonowe NGK BP9ES. Zastosowane wtryski mają wydajność 1000 cc. Cały system zasilany jest za pomocą pomp paliwowych Walbro. Rekordowy Lancer Evolution VII pracuje na sportowym paliwie ELF Turbo boost o liczbie oktanowej 112. Oprogramowanie jednostki - Electronic Control Unit pochodzi z firmy Autronic. W jej programie zastosowano funkcję podtrzymania ciśnienia doładowania podczas procedury startowej oraz tzw. „flat shift” umożliwiający zmianę biegu bez odjęcia gazu.

dczysvd

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Jeśli chodzi o zawieszenie, to zmienione zostały półosie, na wyczynowe elementy gwarantujące odpowiednią trwałość. Całe zawieszenie samochodu to torowa konstrukcja Buddy Club, a jego gumowe elementy wyprodukował Powerflex. Pomiędzy seryjną skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach a silnikiem pojawiło się potrójne, karbonowe sprzęgło firmy Exedy. W przednim i tylnym dyferencjale zastosowano mechanizmy różnicowe o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpery) Ralliartu, zrezygnowano natomiast z centralnego, aktywnego „dyfra” ACD.

Modyfikacjom poddany został naturalnie także układ hamulcowy. W Boyowym Lancerze wykorzystano wentylowane na obu osiach tarcze hamulcowe Taroxa, (o mniejszej średnicy niż seryjne). Auto porusza się na 15 calowych oponach Hoosier Quick Time Pro.

dczysvd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dczysvd
Więcej tematów