Fiat Panda Alessi ...samochód jak sokowirówka?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7863/panda-alessi-01.jpg',600,460) ) |
| --- | Fiat poszukuje nowych sposobów na wypracowanie nowego charakteru swych samochodów. By przydać Fiatom świeżości i lekkości, producent postanowił opracować auto studyjne wespół z firma projektową, która byłaby pozbawiona doświadczenia w branży motoryzacyjnej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7863/panda-alessi-02.jpg',600,358) ) |
| --- | Wybór Fiata padła na włoska firme Alessi, która już od ponad osiemdziesięciu lat projektuje przedmioty sztuki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem wyrobów z metalu. Choć Alessi ma bogatą historie i portfolio pełne prac z metalu, praca przy Pandzie była całkiem nowym wyzwaniem, bo Alessi zazwyczaj projektuje naczynia, ekspresy do kawy, itp.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7863/panda-alessi-03.jpg',402,504) ) |
| --- | Panda Alessi ma być – zdaniem stylistów Fiata i Alessi - konkretnym przykładem tego, jak produkt przemysłu samochodowego może być przetworzony pod względem estetycznym przez firmę spoza branży. Concept car Fiata ma pokazywać rezultaty "dialogu stylistycznego" pomiędzy dwoma ważnymi sektorami, kiedy prace nad projektem prowadzone są z pełnym poszanowaniem tożsamości wyrobu. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7863/panda-alessi-04.jpg',594,577) ) |
| --- | Nadwozie prototypu zachowuje oryginalną osobowość standardowego modelu, przy licznych nowościach stylistycznych i kolorystycznych w maskownicy, fasonie drzwi i kształcie nadkoli. Poprawkom poddano również zderzaki, obręcze kół i część tylną. Wewnątrz przeróbki stylistyczne są jeszcze bardziej widoczne, głównie z przodu, gdzie zmieniono kolorystykę oraz dodano pewne elementy podkreślające styl auta. Zmieniono także kształty przyrządów, tapicerkę oraz same siedzenia. Środkowy tunel, osłony przeciwsłoneczne oraz dźwignia biegów zostały całkowicie przerobione, a dodatkowo powstał całkiem nowy, ekskluzywny system regulowania podłogi bagażnika, nazwany "cargo-system".