Podczas niedawno zorganizowanego w Berlinie szczytu poświęconego elektrycznej mobilności, marka Volkswagen przedstawiła popularny model Golf wyposażony w napęd elektryczny. Samochód wzbudził duże zainteresowanie, będąc zapowiedzią auta seryjnej produkcji, który ma być gotowy w roku 2013.
Golf Blue-E-Motion wyposażony jest w umieszczony z przodu silnik elektryczny, który generuje moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 270Nm. Jednostka współpracuje z bateriami litowo-jonowymi, który umieszczone są w bagażniku (pojemność zmniejsza się przez to z 350 do 237 litrów), pod tylną kanapą oraz w tunelu środkowym między siedzeniami.
Według danych producenta, bez doładowywania baterii samochód będzie w stanie pokonać dystans maksymalnie 150 km. Przewidziano również sytuację w której kierowca będzie mógł jechać autem "na luzie", wykorzystując tylko siłę rozpędu.
Nowa technologia napędowa oznacza, że Golf Blue-E-Motion jest najcięższym spośród wszystkich wersji w gamie modelowej. Dla porównania, auto wyposażone w silnik Diesla jest o ponad 200 kg lżejsze.
Elektryczny Golf będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 11,8 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywać się będzie na 140 km/h.
Aktualnie Volkswagen zamierza rozpocząć zakrojone na szeroką skalę testy drogowe w których flota 500 egzemplarzy Golfa Blue-E-Motion będzie eksploatowana w warunkach rzeczywistych.
Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?