Suzuki Jimny 1.3 Comfort: Waleczny jak samuraj

2012.02.24 23:24 wp.pl 52 opinie
Ocena
4.5/ 6
Suzuki Jimny 1.3 Comfort: Waleczny jak samuraj
a a a
fot. Marek Wieliński

Kontakt z tym samochodem może prowadzić do euforii, albo rozpaczy. W lament wpadają ci, którzy nie mogą zrozumieć dlaczego jest taki staromodny i tak niewygodnie jeździ się nim po asfalcie. W zachwyt wpadają ci, którzy wiedzą co potrafi i odważyli się zapuścić nim w trudny teren. Jak pięść mistrza karate, Suzuki Jimny przebija się przez wszystko i może dotrzeć w miejsca, o których inne terenówki mogą tylko pomarzyć. Jeśli szukasz uterenowionego autka do miasta, Jimny’ego zostaw w spokoju. Jeżeli musisz pokonać ekstremalne bezdroża, choć droga jest tak wąska, że nie mieści się na niej żadna znana ci terenówka - Jimny może ci pomóc. Zwłaszcza, gdy z nieba spadły tony śniegu.

W tym roku zima pokazała na co ją stać. Fala silnych mrozów, do -20 st. C oraz intensywne opady śniegu dały nam w kość. W takich warunkach łatwo docenić takie rozwiązania, jak napęd na cztery koła, czy elektryczne podgrzewanie siedzeń. Suzuki Jimny ma jedno i drugie, a zimą oferuje znacznie więcej, niż „zwykłe” auto, czy nawet przeciętna terenówka.

Tym, którzy nigdy nie próbowali jazdy w terenie i mieli doświadczenia tylko z autami osobowymi, Jimny może wydawać się zupełnie nieatrakcyjnym, małym, niewygodnym i podskakującym na wybojach samochodem. Istotnie, jazda po asfalcie nie jest komfortowa. Krótki rozstaw osi i wąskie nadwozie oraz sztywne mosty sprawiają, że na poprzecznych nierównościach jezdni i w dziurach możemy doznać wrażeń, niedostępnych użytkownikom innych pojazdów. Przyspieszenie do setki trwa 14,1 s. Prędkość maksymalna 140 km/h. Biorąc pod uwagę pudełkowaty kształt karoserii, to niezły wynik. Jednak już przy 80 km/h auto zaczyna zachowywać się nerwowo, zwłaszcza na nierównym, pełnym kolein asfalcie. Kanciaste kształty sprawiają, że widoczność we wszystkich kierunkach jest znakomita, a manewrowanie jest dziecinną igraszką.

Podczas jazdy na szosie Suzuki Jimny zachowuje się w sposób typowy dla samochodów terenowych. Oprócz wspomnianych szarpnięć na nierównościach i „galopady”, czeka nas nieustanna walka z kierownicą, w celu zmuszenia Jimny’ego do jazdy na wprost. Auto zachowuje się nerwowo, zwłaszcza w koleinach. W układzie kierowniczym zastosowano stare rozwiązanie: przekładnię ślimakową. W zakrętach nadwozie mocno się przechyla, a gdy podróżujemy z włączonym napędem tylnej osi, musimy uważać na często pojawiającą się, choć łatwą do opanowania, nadsterowność.

Suzuki Jimny - najwięcej ofert, najlepsze ceny!

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 16 64%
nie 9 36%

Przeczytaj na forum: Monitoring pojazdu


Opinie (52)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

2
0
~kjjjk 2012-04-21 (18:11) 2 lata 3 miesiące 2 dni 20 godzin i 7 minut temu

ja mam go od pol roku k spisuje sie swietnie w terenie moj jimny podjezdza tam gdzie defender na MT nie dal rady :)

odpowiedz

7
1
~terenowiec 2012-03-03 (14:03) 2 lata 4 miesiące 21 dni i 15 minut temu

najtansza i najlepsza terenowka to lada niva 4x4, autorowi proponuje najpierw sie dowiedziec a pozniej pisac, wp kolejny raz pokazuje totalny brak profesjonalizmu

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

4
0
~Mager 2012-03-07 (22:24) 2 lata 4 miesiące 16 dni 15 godzin i 54 minuty temu

Jakiś ruski dealer Nivy próbuje tu sprzedać socjalistyczną myśl techniczną jako jedynie słuszną. Mam Jimnego z roku 2000 - wersja Cabrio. Wiem co piszę kiedy mówię o rewelacyjnym aucie terenowym.....

odpowiedz

3
0
~gość 2012-03-03 (17:30) 2 lata 4 miesiące 20 dni 20 godzin i 48 minut temu

LADA NIVA JEST O 20 000 ZŁ TAŃSZA, ALE JEJ JAKOŚĆ GORSZA. SZYBKO RDZEWIEJE KAROSERIA I WNĘTRZE JEST BARDZIEJ SPARTAŃSKIE OD SUZUKI. SUZUKI JEST O NIEBO LEPSZY POD WZGLĘDEM AWARYJNOŚCI.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

2
1
~niva 2012-03-03 (17:24) 2 lata 4 miesiące 20 dni 20 godzin i 54 minuty temu

Aż wierzyć mi się nie chce że tyle ludzi oburzyło się i pisze tak pochlebnie o nivie. Niedawno podszedłem pod centrum handlowym do gościa w patrolu typowo pod teren zapytać o terenówkę na początek co poleca jakież było moje ździwienie po pierwsze myślałem że mnie gość spławi a tu wykład że porady co sprawdzić przy kupnie byłem pewny że poleci samuraja nic bardziej mylnego polecił właśnie lade nive. Twierdził jak większość ludzi brak komfortu ale ceny części anikome a awaryjność całkiem całkiem i przyznał że nie raz nivą był wyciągany. Lekka konstrukcja stały napęd czynią z nivy naprawdę dzielne auto w teren. Dobre oleje do mostów skrzyń i silnika i bez problemu 200 tyś km. A remont tak jak kolega niżej pisał młotek śrubokręt .

odpowiedz

2
2
~Mnms 2012-03-03 (16:37) 2 lata 4 miesiące 20 dni 21 godzin i 41 minut temu

Zgadzam sie z kolega ponizej. Lada niva bije jimneg! Poza tym sa inne tansze auta z 4x4 Jimny bez regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy lekka porazka w xxl wieku

odpowiedz

2
1
~Andrzej 2012-03-03 (14:29) 2 lata 4 miesiące 20 dni 23 godziny i 49 minut temu

Zeby tak jeszcze mial skrzydla ...

odpowiedz

1
2
~Andrzej 2012-03-03 (14:27) 2 lata 4 miesiące 20 dni 23 godziny i 51 minut temu

Nie mamy nic swego wiec cudze gowno polecamy naiwniakom

odpowiedz

5
2
~smiech na sali 2012-03-03 (14:09) 2 lata 4 miesiące 21 dni i 9 minut temu

Łada Niva 4X4 - staly naped na 4 kola, z salonu za 43 tys pln niedouczony pismaku, przestan robic z siebie glupszego niz jestes, przeciez widac ze pisales to na zamowienie suzuki

odpowiedz

4
3
~poras 2012-03-03 (14:05) 2 lata 4 miesiące 21 dni i 13 minut temu

Ciekawe ile pismak dostal od suzuki zeby pisac takie brednie na temat tego wynalazku, widac ze to mega laik piszacy na zamowienie

odpowiedz

2
3
~hz 2012-03-03 (14:03) 2 lata 4 miesiące 21 dni i 15 minut temu

łada niva kosztuje połowe suzuki, prosta budowa tanie części i możliowść remontu silnika za pomocą młodka i przecinaka powodują iż jest najlepsza w teren

odpowiedz

4
2
~Cometto 2012-02-27 (13:53) 2 lata 4 miesiące 27 dni i 25 minut temu

"przejazd przez rów. Jest tak głęboki, że nawet czarne relingi na dachu Jimny’ego znikają z pola widzenia. Po chwili małe Suzuki zwycięsko wyłania się po drugiej stronie." Tzn. co - samochód podwodny??

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

9
0
~ojtamojtam 2012-02-27 (15:23) 2 lata 4 miesiące 26 dni 22 godziny i 55 minut temu

"W zakrętach nadwozie mocno się przechyla, a gdy podróżujemy z włączonym napędem tylnej osi, musimy uważać na często pojawiającą się, choć łatwą do opanowania, nadsterowność". Panie pismaku te auta mają napęd na tylną oś na stałe tak jak prawdziwa terenówka mieć powinna a napęd na przednią oś jest dołanczany tak jak patrolu,tarpanie, uazie,mb g classa,landrynie i pajero

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

6
3
~qweq 2012-02-27 (17:16) 2 lata 4 miesiące 26 dni 21 godzin i 2 minuty temu

Bardzo brakuje w tym aucie centralnego dyfra, czyli stałego napędu 4x4 (a nie dołączanego). Stały napęd na tylną oś w tak lekkim i krótkim powoduje nadsterowność która jest łatwa do opanowania jak się ktoś ślizga po oblodzonym placyku. Ale na mokrym asfalcie to już zaczyna być zbyt nerwowe. Stały, symetryczny napęd 4x4 byłby tu nieoceniony. Co do zdolności terenowych to pełna zgoda - z tym że prześwit auta jest dość niewielki. Z kolei podnoszenie go bardzo ryzykowne - seryjna wysokość powoduje że już buja się jak ponton na zakrętach.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

2
0
~ACH 2012-03-03 (13:42) 2 lata 4 miesiące 21 dni i 36 minut temu

Waleczniejszy od samuraja to tylko UAZ Patriot i tyle w temacie .Tarmot sprzedaje Patrioty w bardzo korzystnych cenach.

odpowiedz

0
8
~ja 2012-03-03 (08:55) 2 lata 4 miesiące 21 dni 5 godzin i 23 minuty temu

nie ma lepszego sposobu na jazdę ekonomiczną niż następujący: wyobraźmy sobie ,że stoimy na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światło zmienia się na zielone - i co robi kierowca? Gwałtownie przyśpiesza i wchodzi w ostry "wiraż" . co się dzieje ? Wzrasta zużycie opon , amortyzatorów , sprzęgła , czyli wszystkich elementów samochodu. aby tego uniknąć , we WSZYSTKIE zakręty , również te na trasie należy wchodzić powoli i delikatnie. skraca się czas jazdy , gdyż kierowca poświęca więcej uwagi na jazdę prosto do przodu . a po X tyś km przejechanych auto jest jak nowe , nie dobite;również jeśli samochód ściąga w trakcie jazdy w bok , wzrasta zużycie paliwa , więc wskazane jest wyrównywanie kierownicy poprzez zbieżność kół w serwisie;

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

1
2
~koko 2012-03-03 (13:06) 2 lata 4 miesiące 21 dni 1 godzinę i 12 minut temu

dacia duster z aut w miare ładnie wygladajacych jest tansze ,albo panda,albo wschodnie .......

odpowiedz

4
0
~a,s 2012-03-03 (10:42) 2 lata 4 miesiące 21 dni 3 godziny i 36 minut temu

To jest terenówka nie auto na tor

odpowiedz

2
1
~add 2012-03-03 (10:40) 2 lata 4 miesiące 21 dni 3 godziny i 38 minut temu

niska moc silnika? toz to terenówka a przynajmniej udaje ja..to ile mocy was zadowoli...ile mozna wykrzesac z silnika 1,3L?

odpowiedz

5
4
~Bartek 2012-02-29 (00:07) 2 lata 4 miesiące 25 dni 14 godzin i 11 minut temu

Ostatnio jeździłem takim autkiem na jeździe testowej. Pierwsze wrażenie jest raczej pozytywne zwłaszcza bardzo sympatyczne nadwozie wpada w oko, ale cena to jakieś nieporozumienie. Jest to na prawdę drogi samochód zwłaszcza, że poza fajnym wyglądem zewnętrznym mamy do dyspozycji strasznie archaiczne tanie wnętrze. Nie wiem czy tak na dłuższą metę chciałbym go mieć. Jako tanią terenówkę do prawdziwego terenu wolałbym... Ładę Nive .Wcale nie jest taka awaryjna, jak zaraz ktoś się wypowie. Mamy taką od wielu lat i jeśli już coś się zepsuje to części kosztują grosze, a jeśli chodzi o wytrzymałość zawieszenia to ja jestem w szoku. 100 tys km po polach a ona trzyma się kupy. Rdza też bardzo na nią nie wchodzi, a nawet jakby we własnym zakresie można ją reanimować. W łaty staje się piękniejsza. Poza tym Łada jest większa, wygodniejsza (miękkie zawieszenie) a i uszkodzić jej nie szkoda. Wracając do suzuki jako auto dla kobiet suzuki również się nadaję, ponieważ jest zbyt surowe a i wspomniane wnętrze odstrasza, lepiej wybrać np gustowną 500 cetkę. Do codziennej jazdy też nie polecam bo jest za mały i za mało komfortowy. Dla kogo jest to suzuki ?. Jedyne przeznaczenie tego wozu jakie ja widzę to jako 3-4 auto w rodzinie na wypady do lasu.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Sonda

Jaka powinna być tolerancja dla przekraczania prędkości?





glosuj

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele