| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8900/r-amg-mercedes-01.jpeg',550,401) ) |
| --- | Mercedes-Benz przedstawił specjalną wersję całkiem nowej klasy R, przygotowaną przez specjalistów AMG. Temu komfortowemu modelowi stworzonemu z myślą o długich podróżach starano się nadać bardziej agresywny, sportowy charakter.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8900/r-amg-mercedes-03.jpeg',550,434) ) |
| --- | Klasa R jest, wedle deklaracji Mercedesa, zainspirowana realiami amerykańskimi, i tam też jest produkowana. Klasa R ma łączyć zalety auta o przeznaczeniu rekreacyjno-sportowym, vana, i limuzyny klasy S. Najwyraźniej uznano, że wszystkie te zalety należy uzupełnić o sportowy wizerunek, bez którego nie można już dzisiaj sprzedawać żadnego modelu, nawet miejskiego mikrovana. Całkiem roztropnie, sportową stylizację powierzono specjalistom z AMG. Wynikiem tych zabiegów jest cała masa dyskretnych, ale nie pozbawionych wyrazu zmian kosmetycznych. Wprowadzaną właśnie do oferty wersję klasy R sygnowaną przez AMG cechują jedynie zmiany stylistyczne, ale to dopiero początek. Wszak podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie pokazano juz studyjny projekt klasy R napędzany silnikiem AMG o pojemności 6,3 litra i mocy 510 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8900/r-amg-mercedes-05.jpeg',550,405) ) |
| --- | Amatorzy sportowej jazdy nie muszą jednak czekać na wprowadzenie do oferty jednostki AMG, bo i standardowo instalowane w Klasie R silniki nie dają powodów do narzekań. Grand Sports Tourer może być napędzany silnikiem sześcio- lub ośmiocylindrowym. Co ciekawe, również na rynek amerykański przewidziano jednostki wysokoprężne. Moc maksymalna, zależnie od wersji wynosić może od 224 do 306 KM. Najmocniejsza, benzynowa jednostka V8 (R500) rozpędza tego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Sześciocylindrowa wersja wysokoprężna (R320) może się zaś poszczycić bardzo umiarkowanym spalaniem: średnio tylko 8,9 litra na 100 km.