BMW Z4 Coupé Concept
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8765/bmwz4coupe_10.jpg',550,405) ) |
| --- | Zaprezentowany jako model studyjny, BMW Z4 Coupé jest mało awangardowy, czy nowatorski. W istocie bowiem nie jest próbą poszukiwań całkiem nowych form, ale konsekwentnym rozwinięciem projektu Z4. Dotychczas model Z4 znany jest w odmianie Roadster/Cabrio. Cóż więc nowego wnosi wersja Coupe?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8765/bmwz4coupe_02.jpg',550,405) ) |
| --- | BMW wiedzie się doskonale, nic też dziwnego, że rozbudowuje paletę swych modeli na wiele sposobów. Wprowadza całkiem nowe modele, a także multiplifikuje ich kolejne wersje. Z4 w wersji Roadster/Cabrio to model bardzo typowy dla marki, bo wszak jeszcze w latach 30. BMW produkowało bardzo udane lekkie sportowe dwumiejscowe samochody. Jednak Roadster/Cabrio są na tyle sportowe, że kusić może raczej wyłącznie młodą klientelę. Znacznie elegantszą, bardziej dojrzałą formę samochodu sportowego jest Coupe – nic też dziwnego, że BMW zdecydowało się przygotować taką wersję Z4. Rzecz jasna, BMW Z4 Coupé nie jest modelem dedykowanym emerytom, ale jego sylwetka jest bardziej dystyngowana i elegancka, od roadstera.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8765/bmwz4coupe_04.jpg',550,406) ) |
| --- | Prezentowany we Frankfurcie BMW Z4 Coupé Concept jest z pewnością pomyślany jako projekt studyjny powstały z myślą o produkcji seryjnej. Świadczyć o tym może choćby fakt, że wszystkie podzespoły zaczerpnięto z produkowanych już modeli. Prezentowany model napędzany jest trzylitrowym, rzędowym, sześciocylindrowym motorem o mocy maksymalnej 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 315 Nm. Ta wersja silnikowa zapewnia Z4 Coupé przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 5.7 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8765/bmwz4coupe_11.jpg',550,406) ) |
| --- | Jeśli, co bardzo prawdopodobne, Z4 Coupé doczekałoby się produkcji seryjnej, to gama silników obejmować będzie te same silniki, jak w przypadku Roadstera i Cabrio. Prócz wspomnianego powyżej trzylitrowego silnika producent zaproponuje więc pewnie bardziej ekonomiczną czterocylindrową jednostkę o mocy 150 KM. Sprzedawane dziś BMW Z4 kosztuje w wersji 2.0i około 130 tys, zaś za wersję 3.0i zapłacić trzeba około dwustu tysięcy.