| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8710/206-sedan-2006-01.jpg',550,368) ) |
| --- | Jeszcze przed premierą następcy 207-ki, Peugeot przedstawia piąta wersję nadwozia produkowanego już od siedmiu lat modelu 206. Najwyraźniej ta ostatnia, piąta wersja będzie tą, która pozostanie nawet wtedy, gdy świat ujrzy juz 207-kę.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8710/206-sedan-2006-04.jpg',550,368) ) |
| --- | Najprawdopodobniej model ten - niczym Thalia zbudowana na bazie Clio - będzie pojemną i funkcjonalną wersją dedykowaną mniej zamożnym klientom. Peugeot 206 sedan jest aż o 35 cm dłuższy od hatchbacka, co wynika z doklejenia z tyłu kufra. Przodu rzecz jasna nie zmieniano. Napędzać go będzie jeden z dwóch benzynowych silników: 1.4 (75 KM) i 1.6 (110KM). Dostępna będzie wersja wyposażona w automatyczną skrzynię biegów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8710/206-sedan-2006-03.jpg',550,368) ) |
| --- | Czterodrzwiowy sedan zadebiutuje we Frankfurcie, ale produkowany będzie poza Europą, bo w odległym Iranie. Stamtąd już od marca 2006 roku importowane będą 206 do pozostałych krajów, choć ostatecznie nie potwierdzono jeszcze gdzie ten samochód będzie sprzedawany. Być może 206 sedan nigdy nie będzie sprzedawany w Europie, o czym przekonuje brak wersji wysokoprężnej. Być może jednak 206 sedan zyska z czasem silnik diesla, a pojawi się w Europie dopiero wraz z wprowadzeniem 207-ki. Byłby więc 206 sedan, tak jak Astra Clasic, koegzystującą z nowszą generacją, tańszą wersją modelu.