Toyota Auris Touring Sports: wersja kombi w Genewie
Toyota zaprezentowała Aurisa kombi już w Paryżu, jednak od tamtego czasu nie pojawiły się żadne nowe wiadomości dotyczące tego modelu. Odmiana Touring Sport powróci w Genewie w ostatecznej formie gotowej do debiutu rynkowego.
Wersja kombi ma rozstaw osi równy 2600 mm, czyli tyle samo co Auris hatchback. Jednak bardziej praktyczna odmiana została wydłużona i mierzy o 285 mm więcej. Cała dodatkowa przestrzeń została zagospodarowana na bagażnik. Jak się przekonaliśmy w przypadku hatchbacka, Auris nie należy do najbardziej przestronny kompaktów, jednak odmiana Touring Sports ma bardzo dużą zaletę - bagażnik o pojemności 530 l. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość ta wzrasta do 1658 l.
Inżynierowie Toyoty poświęcili dużo czasu, aby zadbać praktyczną stronę Aurisa w wersji kombi. Bagażnik nie tylko jest duży, ale też przemyślany. Tylne siedzenia składają się bardzo łatwo i tworzą równą podłogę, co ułatwia przewóz dużych przedmiotów. Dodatkowo zastosowano dwupoziomową podłogę bagażnika, praktyczną roletę, siatkę trzymającą bagaż i uchwyty na reklamówki. Całość uzupełniają aluminiowe relingi dachowe i 12-woltowe gniazdko w bagażniku.
Auris Touring Sports będzie dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz Dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Będzie to też jedyne kompaktowe kombi w Europie z pełnym napędem hybrydowym. Dysponuje on mocą 136 KM, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy, oraz prędkością maksymalną 180 km/h.
W Polsce Auris Touring Sports będzie dostępny w drugiej połowie 2013 roku. Zamówienia będzie można składać od kwietnia, a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom w Polsce w sierpniu.
sj, moto.wp.pl