Peugeot odświeżył flagowego 508
Peugeot zaprezentował odmłodzoną wersję swojego flagowego modelu z segmentu D. 508 zyskał zupełnie nową stylistykę przodu i grilla, która stanie się wyróżnikiem wszystkich przyszłych modeli francuskiego producenta. Wśród nowości znalazły się innowacyjne elementy wyposażenia i bardziej oszczędne silniki.
Najważniejszą zmianą w wyglądzie Peugeota 508 jest osłona chłodnicy, która w odróżnieniu od modeli 308 i 208 jest poprowadzona bardziej pionowo. Nowością jest też umieszczenie na niej loga marki, które przeniesiono z maski. Sama maska natomiast jest bardziej płaska i w mniejszym stopniu opada ku przodowi. Na styl przodu samochodu wpływ ma również wygląd lamp. Światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe, kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgłowe wykonano w 100 proc. w technologii LED.
Zmianom uległo również wnętrze pojazdu. Na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia intuicyjną obsługę większości systemów pokładowych. Dzięki temu panel środkowy nie jest nadmiernie przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek. Dodatkowo kierujący ma również do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się najistotniejsze informacje dotyczące jazdy i nawigacji.
Wraz z nową wersją modelu 508 na rynku zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 KM S&S, który spełnia wymogi normy Euro 6. Jednostka ta może współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub nową sześciostopniową skrzynią automatyczną EAT6. 165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5). Nowa jednostka, mimo większej mocy, ma być bardziej ekologiczna i ekonomiczna. Wśród silników oferowane będą jednostki z rodziny BlueHDi, czyli motor 2.0 BlueHDi (150 KM, 6-stopnowa przekładnia manualna) oraz nowa jednostka 2.0 BlueHDi (180 KM, przekładnia automatyczna EAT6).
Naturalnie wersja RXH (topowe kombi) oraz wersja sedan mogą być również wyposażone w technologię napędową Hybrid4. Układ hybrydowy składa się ze 163-konnego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi.