Trwa ładowanie...
11-07-2002 12:07

Nowa Honda CR-V - kwiecień 2002

Nowa Honda CR-V - kwiecień 2002
dn5cicl
dn5cicl

Nowa Honda CR-V, kwiecień 2002, (laz)

Poprzedni model CR-V był on najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem klasy SUV z silnikiem benzynowym przez okres ostatnich trzech lat. Nowy model charakteryzuje się ostrzejszym, bardziej surowym stylem, jest trochę dłuższy i trochę szerszy niż jego poprzednik. Ma zapewnić Hondzie pozycję lidera w klasie pojazdów SUV średniej wielkości.

(WP)
Źródło: (WP)

Sylwetka nie zaskakuje w porównaniu z poprzednim modelem, jest może nieco masywniejsza. Wprowadzono bardziej wydatny przedni zderzak, wznoszący się do góry i łączący z chromowaną atrapą. W nowym CR-V kontynuowana jest sportowa, wysoka pozycja tylnychś wiateł. Takie umieszczenie zapewnia dużą ich widoczność i ochronę przed wyrzucanym w górę błotem i brudem.

dn5cicl

Wnętrze utrzymano w sportowo, rekreacyjnej konwencji. Wykorzystano czarny, miękki w dotyku materiał o karbowanej strukturze. Najważniejsze zmiany dotyczą jednak wykorzystania przestrzeni. Dzięki przedłużeniu nadwozia, jest znacznie więcej miejsca, zwłaszcza na przesuwanej tylnej kanapie o regulowanym kącie nachylenia oparcia. Zachowano płaską podłogę, a dzwignię hamulca ręcznego przesunięto na deskę rozdzielczą, co ułątwia pasazerom przemieszczanie się wewnątrz auta.

W kategoriach bezpieczeństwa podczas zderzeń, Honda zakłada, iż nowy CR-V otrzyma cztery gwiazdki w klasyfikacji Euro NCAP dla bocznych i czołowych testów zderzeniowych. Natomiast w klasyfikacji bezpieczeństwa pieszych trzy gwiazdki, dzięki redukującej obrażenia konstrukcji nadwozia. CR-V posiada on w standardowym wyposażeniu przednie i boczne poduszki powietrzne, podwójne napinacze pirotechniczne przednich pasów bezpieczeństwa, trójpunktowe tylne pasy bezpieczeństwa, mocowania Isofix fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach oraz przednie siedzenia zabezpieczające przed urazem kręgów szyjnych.

CR-V jest napędzany przez całkowicie nową generację silników i-VTEC ze stopów aluminium. Odzwierciedla się to w czasie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 10 sekund, oraz w wysoce konkurencyjnym średnim zużyciu paliwa, które dla modeli z ręczną skrzynia biegów wynosi 8,9 l/100km. Maksymalny moment obrotowy wynosi 192 Nm przy 4000 obr/min, ale nawet przy 3000 obr/min silnik jest gotowy do przekazania 180 Nm. Nowy CR-V jest dostępny zarówno z 5-biegową ręczną skrzynią biegów jak i 4 biegową automatyczną przekładnią. Systeme Real Time 4WD automatycznie dostosowuje napęd do aktualnych potrzeb. Napęd na cztery koła jest angażowany do pracy tylko wtedy kiedy zajdzie rzeczywista potrzeba i włącza się automatycznie, bez potrzeby żadnego wysiłku ze strony kierowcy.

Podstawowe dane techniczne 2.0 DOHC i-VTEC:

  • Układ cylindrów: 4 w rzędzie
  • Pojemność (cm3): 1998
  • Moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 6500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy: 192 Nm przy 4000 obr/min
  • Rodzaj paliwa: bezołowiowa LO 95 Osiągi
  • Szybkość maksymalna (km/h): 177
  • Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 10
  • Zużycie paliwa (1999/100/EC)(l/100 km): o Miasto: 12.0 o Poza miastem: 7.4 o Średnie: 8.9
dn5cicl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dn5cicl
Więcej tematów