Pomimo, że władze Volkswagena oficjalnie nie przyznają się do przygotowywania roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem, wszystko wskazuje, że BlueSport wejdzie wkrótce do produkcji.
Świadczyć ma o tym chociażby fakt, że firma nadała oficjalny kod produkcyjny autu, zaprosiła niewielką grupę dziennikarzy na próbną przejażdżkę, a nawet opublikowała galerię zdjęć.
Pokazany pierwszy raz w 2009 r. na Targach Samochodowych w Detroit, roadster ma być tańszą alternatywą dla Porsche Boxter. _ Trzeba pamiętać, że auto jest cały czas jest pojazdem koncepcyjnym, ale mogę zapewnić, że produkcyjny samochód wywróci cały segment do góry nogami, a to z powodu, że BlueSport jest autem sportowym, konkurencyjnym oraz tanim roadsterem dla ludzi _- czytamy w komunikacie firmy.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO VOLKSWAGENA * Zaprojektowany zgodnie z zasadą ‘powrotu do korzeni’ koncepcyjny roadster jest napędzany 2-litrowym dieslem o mocy 180 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym o wartości 350 Nm, które przekazywane są za pomocą sześciostopniowej skrzyni DSG.
Mierzący niespełna cztery metry długości i warzący 1200 kg roadster z miękkim dachem rozpędza się do setki w 6.6 sek. Jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Volkswagen zapewnia, że auto do przejechania 100 km potrzebuje średnio 4,3 l oleju napędowego.
Niemiecka firma zapewnia również, że pomimo sportowych zapędów, auto nadaje się również do codziennego używania. Świadczyć mają o tym chociażby dwa bagażniki. Pierwszy znajduje się z przodu auta i pomieści około 112 litrów bagażu. Drugi zaś znajduje się w tylnej części nadwozia. Tam z kolei można włożyć zaledwie 70 l bagaży.
Jeśli branży motoryzacyjnej nie przytrafi się kolejne tąpnięcie, to BlueSport powinien trafić do salonów sprzedaży jeszcze przed 2012 r.
Lopez