Trwa ładowanie...
17-11-2016 09:13

Alfa Romeo Stelvio: SUV na podbój nowych rynków

Alfa Romeo Stelvio: SUV na podbój nowych rynkówŹródło: zdjęcie producenta
dn5cicl
dn5cicl

Alfa Romeo od dawna zapowiadała stworzenie SUV-a i wreszcie się doczekaliśmy. Model Stelvio zadebiutował w Los Angeles i ma być motorem napędowym sprzedaży włoskiej marki w USA, ale też w Europie.

W swojej historii Alfa Romeo miała terenówkę, ale SUV-a jeszcze nie. Przez ostatnie lata oferowała głównie modele miejskie, a wcześniej jeszcze dodatkowo klasyczne sedany lub kombi. Jednak chcąc dzisiaj się odrodzić po latach marazmu, w ofercie po prostu musi mieć SUV-a. Stelvio, bo tak się on nazywa, to po Giulii drugi model nowej odsłony w Alfie Romeo. Oba te samochody mają umożliwić włoskiej marce powrót na rynek amerykański, ale też odbudować jej pozycję w Europie.

Alfo Romeo Stelvio nawiązuje nazwą do słynnej górskiej przełęczy i prowadzącej przez nią drogi, które znajdują się we Włoszech. Stylistykę natomiast czerpie bezpośrednio z Giulii. Choć oczywiście wygląd Stelvio jest typowo włoski i na pewno nie konserwatywny, to można powiedzieć, że Alfa Romeo kopiuje filozofię Audi, które dba o to, aby wszystkie modele wyglądały podobnie. Sytuacja powtarza się też w środku. Choć deska rozdzielcza nie została po prostu przeniesiona z Giulii, to jest bardzo podobna. Standardowo w konsoli środkowej montowany będzie ekran dotykowy o przekątnej 6,5 cala, a opcjonalnie będzie on miał 8,8 cala.

Za napęd Alfy Romeo Stelvio będą odpowiadać silniki benzynowe i wysokoprężne. W Polsce zapewne najpopularniejszą opcją będą jednostki o mocy około 200 KM, ale włoska marka już w dniu premiery modelu zaprezentowała też jego topową odmianę. Wersja Quadrifoglio Verde otrzymała ten sam silnik, który znalazł się w najszybszej Giulii – jest to podwójnie doładowane V6 o mocy 510 KM, które powstało na bazie konstrukcji Ferrari. Standardowo jednostka ta będzie połączona z 8-biegową skrzynią automatyczną i, w odróżnieniu od sedana, napędem na cztery koła.

dn5cicl

System DNA pozwoli na wybranie trybu jazdy – dynamicznego, standardowego i ekonomicznego. Dodatkowo odmiana Quadrifoglio Verde będzie miała opcję „Race”, przeznaczoną do najbardziej agresywnej jazdy.

Alfa Romeo Stelvio do polskich salonów trafi pół roku po premierze, czyli w maju 2017 roku. W tym samym czasie sprzedaż włoskiego SUV-a rozpocznie się też w innych krajach. Przy niższej cenie i (oceniając po Giulii) niezłej jakości, Stelvio może stać się wartą uwagi alternatywą nie tylko dla niemieckich modeli, ale też dla droższego Maserati Levante.

sj, Wirtualna Polska

dn5cicl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dn5cicl
Więcej tematów