Trwa ładowanie...
20-01-2009 09:55

Skąd się wzięło Quattro

Skąd się wzięło Quattro
d2pf2e7
d2pf2e7

W latach siedemdziesiątych szefowie Audi postawili przed projektantami firmy bardzo ambitny projekt - zbudować najlepszy samochód na świecie.

Podstawowymi założeniami projektu była przydatność do jazdy na długich dystansach, nadwozie coupe, silnik z turbodoładowaniem oraz napęd na wszystkie koła. Do zespołu trafiło dziesięciu managerów i projektantów, którzy wspierali i komunikowali prace poszczególnych działów. Ojcami projektu byli Jorg Bensinger - inicjator, Ferdinand Piech - patron oraz szef, Walter Treser - ówcześnie najlepszy kierownik działu projektowego.

Projekt auta otrzymał kryptonim Audi 80. Pojazd potrzebował jednak nazwy, rozpoznawalnej na całym świecie. Decyzja miała zapaść na zebraniu dotyczącym strategii produktu. Przedstawiono na nim dwie propozycje nazw: Carat i Quattro. Carat to skrót od Coupe All Rad Antrieb Turbo. Walter Treser, autor nazwy Quattro, dowiedział się o tej propozycji i sprawdził, że istnieją już - zaliczane do najtańszych - perfumy o tej samej nazwie. Kupił więc flakonik perfum i zabrał ze sobą na kolejną debatę nad nazwą dla auta. Gdy na posiedzeniu zespołu padła nazwa Carat, wyjął flakon i stwierdził, że nie można nazwać auta, który ma podbić świat, tak samo jak tandetne perfumy dla kobiet. W ten sposób zwyciężyła nazwa Quattro.

d2pf2e7

Niedługo po tych wydarzeniach, pojazd zaczął święcić sukcesy na wielu rynkach. Z kolei Michelle Mouton, startująca w wielu rajdach - w zespole Audi została pierwszą i jedyną kobietą, która wygrała rajd zaliczany do klasyfikacji Mistrzostw Świata. Jest także jedyną, która walczyła o Mistrzostwo Świata po wygraniu trzech rajdów w 1982 roku. Startując Audi Quattro zajęła drugie miejsce ze stratą zaledwie 12 punktów do Waltera Rohla.

BK

d2pf2e7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2pf2e7
Więcej tematów