Trwa ładowanie...

Test fotelików ADAC 2014

Test fotelików ADAC 2014Źródło: Materiały prasowe
d203xix
d203xix

Bezpieczeństwo staje się coraz bardziej istotne dla Polaków, szczególnie jeśli chodzi o ochronę dzieci. Jak informuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, 88 proc. rodziców korzysta z fotelików, przewożąc dzieci. W przypadku młodszych - do 3 roku życia - odsetek ten jest nawet wyższy i wynosi 92 proc. Problemem pozostaje jednak jakość używanych przez Polaków fotelików. Które są najlepsze? Na to pytanie odpowiada najnowszy test ADAC.

Niemiecki automobilklub ADAC przygotował test fotelików dziecięcych na rok 2014. Zostały one podzielone na pięć kategorii ze względu na wiek i wagę dziecka, a na ocenę wpływały: bezpieczeństwo, ergonomia, zawartość niebezpiecznych substancji w poszyciu oraz łatwość czyszczenia i przechowywania. Oczywiście największe znaczenie dla końcowego rezultatu miały dwie pierwsze kategorie.

Foteliki od 0 do 1,5 roku (do 13 kg)
To najliczniej reprezentowana w teście grupa fotelików. W szranki stanęło tu aż 16 modeli. Zwycięzcą okazał się Recaro Privia z bazą Isofix. Otrzymał on maksymalne noty pod względem bezpieczeństwa, zanieczyszczeń oraz ergonomii i notę „dobrą” za łatwość czyszczenia. Pod względem bezpieczeństwa i braku niebezpiecznych substancji w poszyciu zbliżone oceny osiągnęły foteliki: Concord AirSafe - wersja z mocowaniem Isofix i bez niego, a także Cybex Aton Q - również w dwóch wersjach.

Wśród fotelików, które uzyskały nieco niższe noty za bezpieczeństwo, ale równie wysokie za brak groźnych substancji w poszyciu i ergonomię ADAC wymienia: BeSafe iZi Go X1 - wersje z bazą Isofix i bez niej, Kiddy Evolution Pro 2 - wersje z bazą Isofix i bez niej, Maxi Cosi Pebble & 2wayFix - wersje z bazą Isofix i bez niej oraz Recaro Privia bez Isofixu.
Na notę „zadowalające” w oczach ADAC zasłużyły foteliki ABC Design Risus oraz Jane Matrix LIght 2. Jako „wystarczający” określono fotelik Jane Matrix LIght 2 z bazą Isofix, a jako „niewystarczający” ABC Design Risus z bazą Isofix.

Foteliki od 0 do 4 lat (do 18 kg)
W tej grupie każdy z testowanych fotelików zmieścił się na podium. ADAC palmę pierwszeństwa przyznało fotelikowi Concord Ultimax 2 z bazą Isofix, który uzyskał notę „bardzo dobry” za brak niebezpiecznych substancji w poszyciu, a w pozostałych kategoriach został uznany za „dobry”. Takie same oceny otrzymał fotelik Romer Max-Fix 2 *z bazą Isofix. Najdroższy w zestawieniu *Romer Dual-Fix z bazą Isofix został niżej oceniony pod względem bezpieczeństwa, otrzymując w tej kategorii notę „wystarczający”.

d203xix
(fot. Fotolia)
Źródło: (fot. Fotolia)

Foteliki od 1 do 4 roku życia (9-18 kg)
Dobra ocena za bezpieczeństwo i ergonomię oraz bardzo dobra za brak szkodliwych substancji w poszyciu oraz łatwość czyszczenia - oto nota zwycięskiego fotelika Chicco Oasys 1 Isofix. Nieco gorzej pod względem łatwości czyszczenia wypadł fotelik Maxi-Cosi (Isofix i-Size).
Foteliki Migo Saturn oraz z bazą Isofix i bez niej, sklasyfikowane na dalszych miejscach, otrzymały notę „wystarczający” za brak niebezpiecznych środków w poszyciu.
Ocenę „wystarczający” za bezpieczeństwo otrzymał najniżej oceniony w tej grupie fotelik Peg Perego Viaggio 1 Duofix TT.

Foteliki od 1 do 12 roku życia (9-36 kg)
W tej kategorii żaden z dwóch testowanych fotelików nie otrzymał ogólnej oceny „bardzo dobrej” lub „dobrej”. Jako „zadowalający” został określony Nina I-Max SP Isofix, a jako „wystarczający” Axkid Duofix z bazą Isofix.

d203xix

Foteliki od 4 do 12 roku życia (15-36 kg)
Romer Kidfix XP z bazą Isofix w teście ADAC uzyskał ogólną notę „dobry” i okazał się lepszy od Graco Assure, którego oceniono jako „zadowalający”. Warto zauważyć, że obydwa zostały najwyżej ocenione pod względem braku zawartości szkodliwych substancji w poszyciu.

Na przestrzeni lat specjaliści z niemieckiego automobilklubu ADAC przebadali ponad setkę fotelików. Najlepiej oceniane były te wyspecjalizowane, nadające się do przewożenia dzieci w nieco mniej zróżnicowanym wieku i wadze ciała, a więc od 0 do 1,5 roku życia, od 1 do 4 roku życia oraz od 4 do 12 roku życia. Bardziej uniwersalne modele okazywały się mniej bezpieczne.

tb/sj/tb, moto.wp.pl

d203xix
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d203xix
Więcej tematów