Trwa ładowanie...
d3guzpo
24-09-2002 16:20

Hyundai Terracan - niedługo w salonach!

d3guzpo
d3guzpo

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/242/terracan-przod.jpg',600,356) ) |
| --- | Nazwa nowego terenowego Hyundai’a powstała z połączenia słów „terra”, czyli ziemia i „khan”, co oznacza króla lub władcę. Samochód zaprojektowano od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym Hyundai’a kosztem 240 milionów dolarów. Po raz pierwszy Terracan został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w dniach 27 lutego – 11 marca 2001. Polska premiera przewidziana jest na początek listopada 2002 roku.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/242/terracan-wnetrze.jpg',469,277) ) |
| --- | Wygląd samochodu nie zdradza szczególnej indywidualności. Trudno jednak mu coś szczególnego zarzucić. Jest zaprojektowany bezpretensjonalnie, co nie o każdym koreańskim samochodzie można powiedzieć.
Wnętrze też nie szokuje, ale jest dość uporządkowane wizualnie i, o ile można wierzyć zdjęciom, wygląda dość elegancko. Samochód jest bardzo bogato wyposażony już w wersji podstawowej, więc ten wizualny wymiar komfortu jest w pełni uzasadniony.
Wyświetl opis wyposażenia )

d3guzpo

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/242/terracan-przod1.jpg',452,358) ) |
| --- | Hyundai Terracan może być napędzany jednym z dwóch silników. Pierwszy, 2.9 CRDi, to diesel zbudowany w technologii „commmon rail”. Drugi, benzynowy, to 3.5 V6 DOHC.
Wyświetl dane techniczne )
Wszystkie koła wyposażono w wentylowane tarcze hamulcowe. Terracan’a wyposażono w ABS z EBD. Producent zapewnia o doskonałych wręcz parametrach bezpieczeństwa pasywnego pojazdu. Z ostatecznymi pochwałami warto się jednak wstrzymać do czasu sprawdzenia tych walorów przez Euro NCAP, czy amerykański NHTSA (National Highway Traffic Safety Association).

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/242/terracan-tyl.jpg',466,299) ) |
| --- | Terracan ma „półautomatyczny” system napędu na cztery koła – 4WD. W czasie jazdy w dobrych warunkach (np.: suchą szosą) napęd przenoszony jest jedynie na oś tylną. Kiedy warunki się pogarszają, system automatycznie przekazuje część momentu obrotowego na oś przednią. W każdej chwili kierowca może samodzielnie wybrać napęd na cztery koła. Rozwiązanie chyba optymalne – większość kierowców nie regulując trybu przeniesienia napędu będzie podróżować bezpiecznie i stabilnie. Ci aktywniejsi nie będą się czuli ubezwłasnowolnieni przez automat.
Wyświetl parametry właściwości terenowych )

d3guzpo

Nie znana jest jeszcze cena Terracana na rynku polskim, a to ona właśnie najczęściej przesądza o sukcesie, czy porażce rynkowej. Przed wypróbowaniem samochodu trudno wystawić mu ostateczna ocenę. Warto jednak wspomnieć, że Hyundai to zdecydowanie najmocniejsza marka koreańska, a jej terenówki dość skutecznie konkurują z amerykańskimi i japońskimi samochodami terenowymi na najbardziej chyba wymagającym rynku, w USA.

d3guzpo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3guzpo
Więcej tematów