Trwa ładowanie...
d24cxnl
Test Hyundai Kony Electric: elektryk, w którym nie można narzekać na zasięg

Test Hyundai Kony Electric: elektryk, w którym nie można narzekać na zasięg

Na papierze Hyundai Kona Electric zaskakuje zasięgiem. Producent deklaruje, że samochód przejedzie nawet 449 km na jednym ładowaniu. A jak to auto jeździ? Sprawdził to Maciej Gomułka.

Hyundai kona gościł już w naszej rRozwiń

Transkrypcja:

Hyundai kona gościł już w naszej redakcji natomiast była to wersja spalinowa W tej chwili jedziemy elektrykiem Pierwsze co odróżnia wersję napędzaną prądem to inny wygląd przedniej części nadwozia Nie zobaczymy to już agresywnych Odpowiedz Zabudowany grill z daleka sugeruje że mamy do czynienia z wersją elektryczna Z tyłu Zobaczymy nieco inny zderzak oraz oczywiście brak rury wydechu Kiedy zajrzymy pod spód samochodu trafimy na zoptymalizowane pod kątem oporów aerodynamicznych po 2 We wnętrzu widzimy inną konsolę Centralna W wersji elektrycznej jest ona bardziej jednolita i wyżej poprowadzona Innym miejscu znajdują się przyciski Usługi podgrzewania i wentylowania foteli podgrzewania kierownicy oraz wyboru trybu jazdy Nad nimi znajduje się konsola do wyboru przez Wyjście 12 V i gniazdo USB powędrowała do dolnej części konsoli Gdzie znajduje Duża półka na 2:00 Wydawać by się mogło że z uwagi na umieszczone w samochodzie sporo akumulatory ucierpi na tym przestrzeń pasażer Luk bagażowy Okazuje się jednak że miejsca dla podróżujących samochodem nie zabrał Jest go dokładnie tyle ile w Jedyna różnica jest w bagażniku do dyspozycji mamy 332 L czyli o 20 W porównaniu do Korony z konwencjonalnym napędem Mimo mniejszej pojemności Nadal jest bardzo funkcjonalny Hyundai kona w wersji elektrycznej dostępny jest w dwóch wariantach Słabszy Sześciokątny z baterią o pojemności 30 Oraz mocniejszy o mocy 2 Konik i baterie o pojemności 64 kW Hyundai kona w wersji elektrycznej zapewnia bardzo fajne wrażenia z jazdy Możemy się nawet poczuć Jak byśmy siedzieli za kierownicą samochodu sportowe Elektryki już tak mają maksymalny moment obrotowy dostępny od samego początku potęguje ten sportowe wra Tutaj mamy 395 niutonometr Momentu obrotowego i jest to naprawdę imponująca Samochód przyspiesza żwawo przy każdej prędkości nawet w trybie Eco Więc nie musimy jeździć w trybie sport żeby poczuć stąd Elektryzującą Sportowo Radość z Samochód prowadzi się bardzo stary Prawie tonę 7 Gdzieś to stabilność w tej masie musi być Zaklęta Problem pojawia się kiedy jesteśmy na przykład na Wszystkim odcinku drogi na łuku Mocno dodamy No to wtedy pojawi się podsterowność wiadomo koła zerwą przyczepność Maksymalny moment obrotowy dostępny jest od razu więc o to jest nie trudno podobnie Kiedy ruszamy ze Świat Nie musimy się zbytnio starać żeby samochód zerwał przyczep Zwłaszcza kiedy na przykład Wjedziemy na Przejście dla pieszych wiadomo jest ono wymalowane taką śliwką farbą więc wtedy zerwanie przez Nie będzie żadnego problemu według zapewnień producenta słabsza kona ma pokonać 289 km Zaś mocno 440 Warto podkreślić że komputer pokładowy nas nie oszukuję Pokonamy na przykład 20 km To z zasięgu zniknie w dokładnie TKM Pod warunkiem że styl naszej jazdy i nie odbiega zbytnio od W którym poruszamy się na coś Nie musimy się obawiać niemiłych niespodzianek że po gwałtownym przyspieszeniu nagle zniknie nam parę kilometrów za Co ważne podawany zasięg uwzględnia też Innych urządzeń w sam Wyłączyłem grzanie i Spróbujmy Włącz 8 Wyłączam Samochód Szybko reaguje Zwiększanie i zmniejszanie poboru Energy Załóżmy że włączymy są Fotelik Grzanie No i już stop Zaszaleję 147 Mamy kilka trybów jazdy Sportowy Sport Kiedy wciśniemy Do Trybu jazdy wówczas Wówczas nie mamy ani grzania klimatyzacji mamy ograniczony Systemy Czuwać nad Niebezpieczne Komfortem ponieważ nie Korzystamy z tempo Na przykład Apple Maxima Natomiast no Nie musimy Oszczędza Przełącza się w tryb Eco i różnice Czuć od razu samochód nie reaguje tak do gwałtu Dodawanie gazu Prędkość jest ustawiona maksymalna na 100 km na godzinę Włącza się automatycznie Wyszukiwanie energii rekuperacja jest na drugim stopniu Trzech możliwych do wyboru Oczywiście możemy to sobie sami regulować łopatkami na kierownicy Prawa łopatka zmniejsza poziom rekuperacji Go zwiększa Tryb komfortowy jest chyba najfajniejszy do jazdy na codzień Bo nie mam żadnych ograniczeń i płynących z tej potrzeby Samochodu do odzyskiwania energii to ciekawe o w Trybie Echo Kiedy hamujemy Wówczas na liczniku pojawia się Informacja Ile Daliśmy To znaczy ile odzyskaliśmy Która pozwoli nam na przejechanie dystansu Wyświetla Sprzedaż Co co mi się tutaj nie podoba to system out Regeneracji jak to nazywa Hyundai Jest to automatyczna rekuperacja I samochód sam decyduje za nas kiedy i w jakim stopniu Z jaką siłą energia będzie I kiedy na przykład Zbliżamy się do świateł do skrzyżowania lub do ronda samochód Wie o tym ponieważ System bazuje Naszej lokalizacji I wówczas Energa Jest taki bardzo agresywny sposób Opuszczając nogę z gazu bardzo mocno hamuje To może irytować zwłaszcza kiedy chcę Płyn niejednostajnie wówczas notensystem nam to nie Może to też denerwować Że jadą z nami ponieważ k Odpuszczenie gazu powoduje że za palą się lampy stop kiedy dodamy gaz gasną kiedy puści Znowu się zapalą wówczas Tył może być bombardowany takimi sygnałami które No mogą generalnie i Jak wygląda kwestia ładowanie Samochód posiada złącze 2 oraz c Co sprawia że możemy korzystać z Szybkich ładowarek Należy jednak pamiętać że czasem kiedy na stacji szybkiego ładowania znajdują się na przykład 2 poj To będziemy mieli mniejszy przydział moc Jak widać nawet z mniejszą mocą naładowanie samochodu do 80% z poziom 26 Nie wygląda tragicznie Kiedy natomiast jesteśmy sami na stanowi Sytuacja wygląda bardzo Kiedy nie mamy czasu ładowania do pełna nie zawsze się opłaca bo gdy bateria jest 80 Procentach Zmniejszona jest moc quada Kiedy Korzystamy ze słabszej ładowarki na przykład w galerii To 30 minutowe zakupy połączone z ładowanie Zwiększą nasz zasięg o około 18 km Myślę że Hyundai kona wersję elektryczny jest samochodem który Ukazuje elektromobilność od bardzo dobre jest Ma Fajnie Szybko się ładuje oczywiście na Szybkich stacjach ładowania No bo z gniazdka Ponad 30 godzin ktoś mógłby uznać za taki parametr do tej wsi mocno zniechęcający do Do samochodu Natomiast no umówmy się przy tym zasięgu nie będziemy tego robić co 2 dni tylko przy takiej normalne Latarki codziennej praca zakupy do No to nie wiem raz na tydzień Między 100 jak najbardziej do przeżycia Poza tym mamy tutaj bardzo fajne wyposażenie już w standardzie Samochód Nie wyróżnia się na ulicy A z tego co słyszałem właściciela elektrycznych niekoniecznie chcą Tak mocno zauważalnie i odbieranie jako Ekscentryczny Elektryczny którzy muszą się wyróżniać Hyundai kona w wersji elektrycznej to wydatek Mini 165 000 Za wersję zmniejszą Bad Większy zasięg to konieczność wydania Za wersję Weź wersja Platinum 206 zł W tej cenie mamy absolutnie Kto Hyundai jest w stanie Kone za wyjątkiem skórze Tapicerki do której dopłata wynosi 5000 zł Sądzę że sposób w jaki jeździ elektrycznego Ona będzie w stanie przekonać wielu sceptyków elektromobilność Do tego aby zainteresować Ten temat Entuzjastów bez emisyjnej jazdy natomiast ten model naprawdę może za Doza
d24cxnl
d24cxnl
Więcej tematów