Honda Civic Tourer: z ogromnym bagażnikiem

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Honda Civic dziewiątej generacji doczekała się wersji kombi. Zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie odmiana Tourer ma zachęcić klientów przede wszystkim swoim pojemnym bagażnikiem i praktycznymi rozwiązaniami ułatwiającymi korzystanie z samochodu.

Przy projektowaniu Civica Tourer projektantom zależało na połączeniu stylu tego kompaktowego modelu z praktycznym i pojemnym nadwoziem. Efektem jest dach zachodzący na boki pomiędzy słupkami C i D, która ma za zadanie optycznie obniżyć linię dachu. Z tyłu znalazły się masywne połączone światła, które swoim wyglądem nawiązują do hatchbacka. Całość uzupełnia poprawiający aerodynamikę spoiler.

Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w swojej klasie. Bagażnik liczy 624 l pojemności do linii okien, a po złożeniu tylnych siedzeń i zapakowaniu samochodu do poziomu dachu zmieścimy aż 1668 l. Przestrzeń pod podłogą bagażnika pozwoli na przewiezie nie wyższych przedmiotów, a załadunek ułatwi krawędź obniżona o 137 mm w stosunku do modelu 5-drzwiowego. Honda zadbała też o prostą i wygodną możliwość składania tylnych foteli. Samochód mierzy 4520 mm długości, czyli o 235 mm więcej niż hatchback. We wnętrzu znajdziemy szare plastiki przeciętnej jakości, ale na plus należy zaliczyć typową dla Hondy ergonomię.

Najbardziej praktyczny Civic w ofercie dostępny będzie z dwoma silnikami. Jednostka wysokoprężna i-DTEC o pojemności 1,6 l dostarcza 120 KM i 300 Nm, a według producenta średnio zużywa 3,8-4 l/100 km. Mocniejszą alternatywą jest silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,8 l, który produkuje moc 142 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 174 Nm. Silnik ten ma zużywać średnio 6,4-6,7 l/100 km.

Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System - ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Honda wprowadziła również szereg systemów bezpieczeństwa czynnego pracujących zarówno w oparciu o kamery, jaki i czujniki radarowe i lidarowe (radar laserowy).

Szymon Jasina, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy