Diesel bez klekotu
Nowy silnik ma 1,6 litra pojemności i 120 KM, jest więc o 30 koni mechanicznych słabszy od większej jednostki. Podczas pomiarów testowych rozpędził Civica do "setki" w 10,1 s, co uznajemy za bardzo dobry wynik. Turbodiesel 1.6 średnio zużył 5,1 l/100 km, a to pozwala przy pełnym zbiorniku (50 l) przejechać Civikiem dystans 980 km.
Civic zachwyca za to funkcjonalnym wnętrzem, a zwłaszcza pojemnym bagażnikiem (477 l) i bardzo wygodnym systemem składania tylnych foteli. Na ilość miejsca dla pasażerów też nie można narzekać, podobnie jak na jakość wykończenia, zwłaszcza że mamy do czynienia z bogato wyposażoną wersją Sport.
O Civicu z nowym dieslem można się wypowiadać prawie w samych superlatywach. Jest dynamiczny, oszczędny i charakteryzuje się miękką pracą, ale jego cenę trudno uznać za okazyjną.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Toyota RAV4 polecana przez Auto Świat