Opel Kapitan 1948-1950
Jeszcze wiÄksza amerykanizacja nastÄ piĆa w roku 1964. OdmĆodzono wĂłwczas caĆÄ paletÄ najwiÄkszych produkowanych modeli. Kapitan otrzymaĆ dwĂłch bliĆșniaczych braci: AdmiraĆa i Diplomata. RĂłĆŒnica pomiÄdzy nimi dotyczyĆa gĆĂłwnie zastosowanych silnikĂłw i wyposaĆŒenia. Modele te byĆy wiernÄ kopiÄ amerykaĆskich krÄ ĆŒownikĂłw szos z lat szeĆÄdziesiÄ tych. DĆuga maska, potÄĆŒny bagaĆŒnik i ogromny rozstaw osi (2850 mm) sprawiaĆy, ĆŒe przerastaĆy one jakÄ kolwiek europejskÄ konkurencjÄ. Samochody te wyposaĆŒano takĆŒe w silniki, sprawdzone juĆŒ na kontynencie amerykaĆskim. TakÄ jednostkÄ byĆ np. silnik V8 (4638 ccm), pochodzÄ cy z Chevroleta. W 1969 roku zmieniono karoseriÄ i elementy podwozia tych modeli. ProdukcjÄ amerykaĆskich krÄ ĆŒownikĂłw zakoĆczono w 1977 roku, kiedy zaproponowano klientom reprezentacyjnego Senatora. Pojazd ten przeszedĆ do historii ze wzglÄdu na stosowany w nim silnik diesla doĆadowywany systemem Comprex.