DEKRA 2015: najbardziej awaryjne samochody
Raport awaryjności
Dla osób, które zamierzają kupić samochód, bardzo ważna jest kwestia awaryjności wybranego modelu.
Dla osób, które zamierzają kupić samochód, bardzo ważna jest kwestia awaryjności wybranego modelu. Jak znaleźć takie informacje? Można oczywiście pytać znajomych, albo przetrząsać internetowe fora. Nie daje nam to jednak pewnych danych ze względu na małą liczbę branych pod uwagę samochodów. Z tego powodu warto sięgnąć po rankingi przygotowywane przez organizacje, zajmujące się obsługą aut. Niemiecka DEKRA opublikowała raport, powstały w oparciu o 15 mln przeglądów, jakie u naszych zachodnich sąsiadów miały miejsce w ostatnich dwóch latach. Pod uwagę brane były rzeczywiste usterki związane ze złym wykonaniem lub zaprojektowaniem elementu, nie zaś zużycie będące efektem normalnej eksploatacji.
Oto wyniki dla różnych segmentów i dwóch przedziałów przebiegu. W nawiasach podano pierwszy rok produkcji generacji, o której mowa, a po myślniku procent przebadanych samochodów, w których nie wykryto istotnych usterek.
Samochody miejskie
Przebieg 50-100 tys. km
1. Chevrolet Matiz (2003) - 59,5 proc.
2. Hyundai Atos (1997) - 60,2 proc.
3. Kia Picanto (2004) - 60,2 proc.
Przebieg 100-150 tys. km
1. Chevrolet Aveo (2002) - 48,6 proc.
2. Nissan Micra (2002) - 51 proc.
3. Citroen C2 (2003) - 51 proc.