|
|
| --- |
Dla osób potrzebujących dużej przestrzeni bagażowej Mercedes przygotował praktyczne, a zarazem urodziwe kombi. Samochód powstał na bazie Mercedesa klasy C i do tylnych drzwi w zasadzie się od niego nie różni. Bardziej użytkowy charakter wozu zdradzają jedynie relingi dachowe.
Za trzecim słupkiem pojawił się ładnie ukształtowany kufer. Styliści dołożyli starań, by bagażnik zdolny pomieścić 1500 litrów oraz przedmioty o długości dochodzącej do 2,82 metra nie sprawiał wrażenia doklejonego do reszty samochodu. Udało się. Linia najnowszego Mercedesa klasy C pozostała harmonijna, a niektórzy z pewnością pokuszą się o stwierdzenie, że zaskakuje dynamiką.
Klient może wybierać między trzema poziomami wyposażenia - Classic, Elegance oraz Avantgarde. Na niedostatki komfortu oraz wyposażenia nie będzie można narzekać nawet w najtańszej wersji. W celu wizualnego zróżnicowania Mercedes przypisał każdej z linii wyposażenia przedni grill o nieco innym kształcie. Atrakcyjnym wyróżnikiem będzie również panoramiczny dach.
Samochód będzie napędzany silnikami o mocach od 136 do 272 KM. Mercedes przede wszystkim na promocję oszczędnych, a zarazem dynamicznych diesli. Podstawowy, dwulitrowy silnik wysokoprężny potrafi przemierzyć na 66-litrowym zbiorniku paliwa ponad 1000 kilometrów. Jednostki napędowe są zestawiane z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Opcjonalnym wyposażeniem jest natomiast automat 7G-Tronic, w którym nowoczesna elektronika żongluje między siedmioma przełożeniami.
Mercedes stawia również na bezpieczeństwo. ABS, ESP, asystent hamowania i kontrola trakcji to już standard w klasie. Wyróżnikiem najnowszej C-klasy będzie natomiast system Pre-Safe, który po stwierdzeniu, że kolizja jest nieunikniona optymalizuje ustawienie fotela, napięcie pasów bezpieczeństwa oraz podejmuje inne działania minimalizujące ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów. Przewidziano też inteligentne zagłówki Neck-Pro oraz pakiet Agility Control, który obejmuje zawieszenie dostosowujące się do stanu drogi oraz ilości ładunku w bagażniku. Dodatkowo kierowca będzie mógł wybierać między sportowym, a komfortowym trybem wybierania nierówności.
Premiera samochodu nastąpi w trakcie zbliżających się coraz większymi krokami targów we Frankfurcie.
Łukasz Szewczyk