|
|
| --- |
Włoska firma już podczas wiosennych targów w Genewie przedstawiła swoją najważniejszą tegoroczną nowość, piękne coupe Gran Turismo. Ten model zobaczymy też we Frankfurcie. Ale na IAA Maserati pokaże po raz pierwszy sportową limuzynę dla dżentelmenów, czyli model Quattroporte Sport GT S.
Obecna generacja modelu Quattroporte oferowana jest od 2004 roku. Maserati, co typowe dla włoskich marek, z okazji niemal każdych dużych targów motoryzacyjnych wprowadza drobne modyfikacje i nowe serie limitowane w oferowanych modelach. Z drugiej strony klienci, którzy wydają na auto grubo ponad 100 tysięcy euro wcale nie chcą, aby model, którym jeżdżą, co dwa lata zastępowany był nowym.
Quattroporte Sport GT S jest tego najlepszym przykładem. W aucie zamontowano sportowo zestrojone zawieszenie „Racing”, zawierające twardsze sprężyny i amortyzatory obniżające przód samochodu o 10, a tył o 25 mm w stosunku do „seryjnego” modelu. We współpracy ze znaną marka Brembo specjalnie do tego modelu przygotowano wydajny układ hamulcowy z podwójnymi tarczami hamulcowymi i aż 6 zaciskami tłoczkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w aucie drogowym. O ile w normalnych autach jeżdżących po drogach zaciski są wykonane z solidnej stali, w Quattroporte do ich produkcji użyto także aluminium, co zmniejsza ich wagę, zwiększa skuteczność po rozgrzaniu tarcz i redukuje fading.
Z polakierowanym na czarno nadwoziem doskonale komponują się siedmioramienne 20-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze satyny i kratka wlotu powietrza do chłodnicy wykonana z prawdziwego aluminium w kolorze karoserii, podobnie jak ramki okien i klamki. Tył zaś wieńczą dwie podwójne końcówki sportowego wydechu wydającego basowy bulgot typowy dla silnika V8 na biegu jałowym i chrapliwe staccato przy każdym mocniejszym dodaniu gazu.
Wewnątrz tradycyjnie dla włoskiej marki najlepsze materiały i wykończenia alcantarą, włóknem węglowym i aluminiowymi listwami. Przednie fotele wyprofilowano znacznie głębiej, niż dotychczas zapewniając kierowcy i pięknej pasażerce u jego boku doskonałe trzymanie podczas szybkiej i ostrej jazdy. A do takiej Maserati zostało przecież stworzone.
Źródło: Maserati, Informacja Mototarget