Najmocniejszy seryjny Focus w historii
Ford podaĆ szczegĂłĆy techniczne modelu Focus RS. SamochĂłd bÄdzie posiadaĆ napÄd na cztery koĆa Ford Performance All Wheel Drive oraz 2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM.
System napÄdu na cztery koĆa oparto na dwĂłch elektronicznie sterowanych zestawach sprzÄgĆowych znajdujÄ cych siÄ po obu stronach tylnego mechanizmu rĂłĆŒnicowego. ZarzÄ dzajÄ one nie tylko rozdziaĆem momentu obrotowego na przedniÄ i tylnÄ oĆ, ale takĆŒe pomiÄdzy prawe i lewe koĆo tylnej osi, zaleĆŒnie od sytuacji na drodze. Do tylnej osi moĆŒe byÄ dostarczone maksymalnie 70 proc. momentu obrotowego, z czego do 100 proc. moĆŒe otrzymaÄ oddzielnie kaĆŒde z tych kĂłĆ. Podczas pokonywania zakrÄtu tylny mechanizm rĂłĆŒnicowy przekierowuje siĆÄ napÄdowÄ do koĆa zewnÄtrznego, opierajÄ c siÄ na takich danych, jak kÄ t skrÄtu kierownicy, przyspieszenie boczne, odchodzenie z obranej przez kierowcÄ trajektorii i prÄdkoĆÄ.
WĆrĂłd innych szczegĂłlnych cech ukĆadu jezdnego naleĆŒy wymieniÄ sportowe zawieszenie z twardszymi sprÄĆŒynami (o 33 proc. z przodu i o 38 proc. z tyĆu) i stabilizatorami przechyĆu/. Amortyzatory posiadajÄ dwa przeĆÄ czane tryby pracy, a ukĆad kierowniczy wyposaĆŒono w elektryczne wspomaganie i krĂłtsze drÄ ĆŒki. Usztywnieniu poddano takĆŒe tylnÄ ramÄ pomocniczÄ oraz tylnÄ strukturÄ nadwozia.