Trwa ładowanie...
11-10-2005 12:27

Dwudrzwiowy Maybach!

Dwudrzwiowy Maybach!
d258bat
d258bat

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-01.jpeg',550,393) ) |
| --- | Jeszcze nie ochłonęliśmy z wrażenia po prezentacji sześciusetkonnego modelu 57S, a tymczasem Maybach pokazuje już dalece bardziej zaskakujący, dalece bardziej sportowy model: Maybach Exelero. ...bo któż oczekiwałby po producencie opasłych limuzyn dla bankierów, gwiazd NBA i kościelnych notabli dwudrzwiowego bolidu o stylistyce pojazdu Batmana?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-03.jpeg',550,400) ) |
| --- | Komunikat prasowy zawstydza zadziwionych takim sportowym wcieleniem Maybacha. Przypomina bowiem, że marka ta produkowała przed siedemdziesięcioma laty luksusowe auta sportowe, w tym legendarny ponoć model SW 38. Ignorancja nie pozwala zweryfikować, ani nawet komentować niegdysiejsze osiągnięcia przywołanej praktycznie z niebytu marki Maybach. Tym chętniej warto więc przyjrzeć się dzisiejszemu, czy może raczej przyszłemu sportowemu obliczu Maybacha.

d258bat

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-04.jpeg',550,393) ) |
| --- | Maybacha Exelero zaprezentowano przy okazji debiutu całkiem nowej wyczynowej serii opon Fulda. Wątek opon nie jest tak zajmujący, ale przyznać trzeba, że budzącym podziw osiągnięciem jest wyprodukowanie opon nadających się dla ponad dwu i pół tonowego potwora, który mknie z prędkością ponad 350 (351,45) km/h – taką prędkość maksymalną Maybach Exelero rozwinął na włoskim torze Nardo.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-05.jpeg',550,393) ) |
| --- | Samochód zaprojektowany został przez specjalistów Maybacha, ale zbudowano go w Turynie, gdzie mieści się firma specjalizująca się w budowie prototypów. Auto ma sześciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy maksymalnej 515 kW/700 KM przy 5 tys obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1020 Nm przy 2,5 tys obr/min. Zużycie paliwa nie ujawniono, ale domyślać się go można po pojemności zbiornika paliwa: 110 litrów.
Jakkolwiek producent jasno określa, że nie ma planów, by uruchomić produkcję i sprzedaż Maybacha Exelero, ale trudno nie uznać tego modelu za przymiarkę do opracowania konkurenta dla dwudrzwiowego Bentleya. Trudno oczekiwać, że cały motoryzacyjny światek drży z oczekiwania na takie właśnie auto, ale produkcyjna wersja Exelero z pewnością przydałaby marce Maybach nieco wigoru.

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj