Trwa ładowanie...

BMW M6

BMW M6
d2hz5kw
d2hz5kw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8881/m6-bmw-03.jpg',550,350) ) |
| --- | Po dziesięciu latach od zaprzestania produkcji legendarnego M635Csi, BMW wprowadza na rynek następcę: BMW M6. Auto ma być jeszcze drapieżniejsze, niż BMW M5, a przy tym znacznie wygodniejsze. Zaprojektowano je tak, by na co dzień mogło umiarkowanie spokojnie dowozić swego właściciela do pracy, zaś w weekend na szosie móc dostarczyć pełnej frajdy jazdy aż do granic praw fizyki lub wyobraźni kierowcy.

WIĘCEJ W GALERII
Sercem BMW M6 jest ta sama jednostka, która napędza M5 - pierwszy w historii tego producenta silnik dziesięciocylindrowy. Jednostka wykorzystuje technikę zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS i elektronikę sterująca zapożyczoną z bolidu F1, zaprojektowanego przez BMW wespół z Wiliamsem. Silnik osiąga moc maksymalna 507 KM - 7,75 tys obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm - 6,1 tys obr/min. 450 Nm osiągane jest już przy 3,5 tys obr/min. pomimo swej imponującej pojemności blisko pięciu litrów (4,999) waży zaledwie 240 kg. BMW M6 osiągałby prędkość maksymalną ponad 320 km/h – gdyby nie ograniczono jej elektronicznie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,6 s.

d2hz5kw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8881/m6-bmw-05.jpg',550,350) ) |
| --- | Jako że silnik ma tak olbrzymia moc, zdecydowano się zainstalować system kontroli trakcji DSC, który zapobiega utracie przyczepności, która miałaby miejsce praktycznie przy każdym gwałtownym dodaniu gazu poniżej 100 km/h. Dodatkowo zamontowano przycisk ograniczający moc maksymalną do 400 KM – by w ruchu miejskim nie ruszać zbyt gwałtownie. Niemalże równie imponująco jak przyspieszenie prezentuje się zdolność M6 do hamowania. Ten ważący 1710kg samochód zatrzymuje się na dystansie 36 metrów – gdy prędkość początkowa wynosi 100 km/h, zaś gdy zaczniemy hamować przy prędkości 200 km/h, staniemy po przejechaniu 140 metrów.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8881/m6-bmw-08.jpg',550,349) ) |
| --- | BMW M6, podobnie jak M5, wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię sekwencyjną o manualnym, lub automatycznym trybie pracy. Skrzynia ma 11 różnych konfiguracji pracy 6 w trybie manualnym i 5 w trybie automatycznym – które dostosowane są do rozmaitych warunków drogowych i preferencji kierowcy. Skrzynia biegów rozpoznaje też, kiedy auto pokonuje wzniesienia – odpowiednio utrzymując lub zmieniając biegi – by wjechać pod górę nie tracąc prędkości, lub hamować silnikiem zjeżdżając z niej. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów charakterystyki zawieszenia: Comfort, Normal albo Sport. System projekcji wskaźników na przedniej szybie (Head-up Display) nieco przeprojektowano na potrzeby M6. Zamiast wskazań nawigacji satelitarnej wyświetla on teraz głównie informacje o pracy silnika, skrzyni biegów i prędkości auta.

d2hz5kw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hz5kw
Więcej tematów