Trwa ładowanie...
12-01-2017 17:55

Audi SQ5 debiutuje w Detroit

Audi SQ5 debiutuje w DetroitŹródło: zdjęcie producenta
d1rnwqs
d1rnwqs

Podczas Salonu Samochodowego w Detroit debiutuje nowe Audi SQ5. Najbardziej sportowa odmiana tego SUV-a oferuje moc 354 KM i moment obrotowy 500 Nm.

Parametry te generuje silnik V6 TFSI o pojemności 3,0 l. Aluminiowa jednostka pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,4 s przy średnim spalaniu (wg cyklu NEDC) 8,3 l/100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Ważący 172 kg motor wykorzystuje wysokociśnieniowe wtryskiwacze umieszczone w komorach spalania, system zmiennych faz rozrządu Audi Valvelift oraz osobne obiegi chłodzenia skrzyni korbowej i głowicy. Po zimnym starcie załączana pompa reguluje przepływ cieczy chłodzącej przez silnik w taki sposób, aby olej szybko osiągnął właściwą temperaturę pracy. Kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą, gdzie opływa go ciecz chłodząca. Takie rozwiązanie przyspiesza nagrzewanie się jednostki.

Z silnikiem współpracuje ośmiostopniowa skrzynia automatyczna tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, podczas gdy biegi wyższe mają przełożenia długie. Przy założeniu, że w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select aktywowana jest odpowiednia funkcja, dla osiągnięcia jeszcze bardziej ekonomicznej jazdy, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu przy jeździe z prędkością od 55 do 160 km/h, skrzynia automatycznie przełącza się na wolny bieg. Model posiada stały napęd na cztery koła Quattro - przy normalnym trybie jazdy rozdziela on siły napędowe z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności kieruje większość sił na oś z lepszą trakcją. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami jest aktywne na wszelkiego typu nawierzchniach. Za dopłatą dostępny będzie sportowy mechanizm różnicowy. Audi SQ5 wykorzystuje z tyłu i z przodu pięciowahaczowe zawieszenie.

Ważący 1 995 kg pojazd ma 4671 mm długości, 1893 mm szerokości i 1635 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2818 mm. Karoserię wykonano ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie oraz aluminium. W oczy rzucają się przede wszystkim sportowe zderzaki z przodu i z tyłu uzupełnione o charakterystyczne dla modeli typu S wloty powietrza oraz dyfuzor z grillem o strukturze plastra miodu. Kratownica osłony chłodnicy Singleframe ma podwójne aluminiowe żebra i kontrastowe elementy w matowym kolorze szary Twilight. Osadzone na czerwonym rombie logo S zdobi karoserię w kilku miejscach. Światła diodowe obejmują wszystkie funkcje standardowych reflektorów. Lusterka mają aluminiowy kolor, natomiast listwy w drzwiach polakierowano w barwie nadwozia. W tylnym zderzaku znajdują się podwójne końcówki rur układu wydechowego i aluminiowa klamra okalająca dyfuzor.

d1rnwqs

Wnętrze utrzymano w ciemnych odcieniach. Listwy progowe podświetlono, a na skórzanej kierownicy i sportowych fotelach znajdują się kontrastowe szwy. Standardowe wyposażenie obejmuje dekoracyjne aplikacje ze szczotkowanego aluminium, a opcjonalne - z drewna i karbonu. Oparcie tylnej kanapy jest podzielone na trzy segmenty. Na życzenie kanapę można przesuwać do przodu i do tyłu oraz zmieniać kąt pochylenia oparcia. Zależnie od pozycji ustawienia tylnej kanapy, bagażnik ma pojemność bazową od 500 do 610 litrów. Po złożeniu oparcia, pojemność bagażnika wzrasta do 1 550 l. Bogate portfolio najnowocześniejszych systemów wsparcia kierowcy, które znaleźć można w Audi Q5, montowane jest również w nowym SQ5.

Model pojawi się w salonach w połowie 2017 roku.

Źródło: Audi

ll/Wirtualna Polska

d1rnwqs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rnwqs
Więcej tematów