OkoĆo 2500 km, pokonanych sĆynnÄ PanamericanÄ , a takĆŒe krÄtymi drogami w Andach i zrujnowanym asfaltem przez pustyniÄ Atacama pozwoliĆo poznaÄ znacznie bliĆŒej samochĂłd, ktĂłry jesieniÄ ubiegĆego roku byĆ jednÄ z najwiÄkszych gwiazd Salonu Samochodowego w <a href="https://turystyka.wp.pl/paryz-6047560301957761c">ParyĆŒu</a>. By dowiedzieÄ siÄ jak jeĆșdzi nowe <a href="https://autokult.pl/t/50033,audi-a7">Audi A7</a> Sportback, grupa dziennikarzy z Polski ruszyĆa w trwajÄ cÄ kilkanaĆcie godzin lotniczÄ podrĂłĆŒ do Ameryki PoĆudniowej, by testowaÄ samochĂłd na drogach dalekiego Chile.
Pokonanie dystansu ponad 13 000 kilometrĂłw, ktĂłre dzielÄ WarszawÄ i Santiago de Chile byĆo wielkim wyzwaniem nie tyle dla ludzi, co dla zarejestrowanych w naszym kraju, szeĆciu nowych samochodĂłw. Zapakowane w kontenery przez miesiÄ c pĆynÄĆy na pokĆadzie statku z Hamburga do Valparaiso. Na miejsce dotarĆy bez uszczerbku. ByĆ to jednak dopiero poczÄ tek czekajÄ cych je wyzwaĆ.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Kto AmerykÄ PoĆudniowÄ , a zwĆaszcza Chile zna tylko z ksiÄ ĆŒek, gazet, internetu i opowieĆci podrĂłĆŒnikĂłw, sĆyszÄ c o takim wyjeĆșdzie, moĆŒe spodziewaÄ siÄ niezbyt cywilizowanego kraju. Nic bardziej mylÄ cego. Wieki temu, na dĆugo przed przybyciem HiszpanĂłw, tereny obecnego Chile byĆy zamieszkane przez Indian, a na poczÄ tku XVI wieku zostaĆy wĆÄ czone do Imperium InkĂłw.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK * DziĆ Chile jest szĂłstym co do liczebnoĆci paĆstwem Ameryki PoĆudniowej z bardzo wysokim poziomem edukacji niespeĆna 17 mln swoich mieszkaĆcĂłw. To takĆŒe jeden z najmniej zadĆuĆŒonych krajĂłw Ameryki PoĆudniowej o wysokim tempie wzrostu PKB. MaĆo tego, Chile jest jednym z nielicznych krajĂłw Ćwiata, ktĂłrego zadĆuĆŒenie zagraniczne siÄ zmniejsza. Stolica kraju, Santiago de Chile imponuje wielkoĆciÄ oraz nowoczesnym centrum, peĆnym wysokich, szklanych budynkĂłw. Warszawa przegrywa porĂłwnanie z tym miastem pod wieloma wzglÄdami, choÄby w kategorii iloĆci linii metra.
Pora poznaÄ gĆĂłwnego bohatera wyprawy. To caĆkiem spory samochĂłd klasy premium z piÄciodrzwiowym nadwoziem, stylizowanym na coupe. Auto ma 4,97 m dĆugoĆci, 1,91 m szerokoĆci, a wysokoĆÄ tylko 1,41 m. PrzĂłd to oczywiĆcie stylistyczne nawiÄ zanie do caĆej gamy modelowej Audi. PotÄĆŒny grill i pasma ĆwiateĆ w technologii LED sprawiajÄ , ĆŒe A7 Sportback przypomina o numer wiÄkszÄ , topowÄ limuzynÄ A8.
Za to tyĆ jest niepowtarzalny. O ile w wiÄkszoĆci przypadkĂłw uzasadnione sÄ narzekania na brak finezji niemieckich samochodĂłw, A7 Sportback z caĆÄ pewnoĆciÄ stanowi wyjÄ tek. W pokrywÄ bagaĆŒnika dyskretnie wbudowano spoiler, ktĂłry wysuwa siÄ automatycznie po przekroczeniu prÄdkoĆci 130 km/h. UdaĆo siÄ stworzyÄ niezwykle interesujÄ cÄ liniÄ nadwozia, nie tracÄ c przy tym zbyt wiele pod wzglÄdem praktycznym. BagaĆŒnik ma pojemnoĆÄ 575 litrĂłw i sporo zmieĆci. Nie ma jednak co ukrywaÄ, ĆŒe nisko poprowadzona, opadajÄ ca mocno ku tyĆowi linia dachu ogranicza iloĆÄ miejsca nad gĆowami siedzÄ cych na tylnych siedzeniach pasaĆŒerĂłw o wzroĆcie powyĆŒej 180 cm. Ponadto z tyĆu jest miejsce dla jedynie dwĂłch osĂłb.
PodrĂłĆŒujÄ cy na przednich siedzeniach pĆawiÄ siÄ za to w luksusie. Do dyspozycji mogÄ mieÄ fotele z regulacjÄ 10 elementĂłw, trĂłjstopniowÄ wentylacjÄ i masaĆŒem. PoniewaĆŒ styczeĆ to w Chile Ćrodek lata i temperatury powyĆŒej 30 stopni, mogliĆmy doceniÄ skutecznoĆÄ wentylacji foteli, ktĂłra... zasysa powietrze do ich wnÄtrza. Czterostrefowa klimatyzacja teĆŒ spisaĆa siÄ na medal. PrecyzjÄ jej pracy zapewniajÄ czujniki wilgotnoĆci, dokonujÄ ce pomiarĂłw w Ćrodku i na zewnÄ trz pojazdu.
Dynamiczny rozwĂłj Chile najlepiej widaÄ zza kierownicy samochodu. Ćwiadczy o nim choÄby jakoĆÄ wspomnianej na wstÄpnie Panamericany, szerokiej szosy przebiegajÄ cej z pĂłĆnocnego na poĆudniowy kraniec kraju. W znacznej czÄĆci jest drogÄ dwujezdniowÄ o standardzie europejskiej autostrady. O tym, ĆŒe jesteĆmy w Ameryce PoĆudniowej przypominajÄ tylko stojÄ cy na poboczach, ubrani na biaĆo sprzedawcy nadziewanych miÄsem i serem Empanadas. Jeszcze wiÄksze wraĆŒenie robiÄ przydroĆŒne jatki. ZachwalajÄ cy swĂłj towar wymachujÄ pĂłĆtuszami przed oczami kierowcĂłw. Osobliwy widok.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * W Audi A7 zamontowano wiele nowoczesnych systemĂłw, wspomagajÄ cych kierowcÄ. MiÄdzy innymi tempomat z radarem, automatycznie utrzymujÄ cy odlegĆoĆÄ do poprzedzajÄ cego pojazdu. W razie potrzeby moĆŒe nawet zatrzymaÄ samochĂłd. ZobaczyÄ to co niewidoczne podczas jazdy nocÄ pomoĆŒe kamera podczerwieni. System zaopatrzono w algorytm, rozpoznajÄ cy ludzi. Pozwala dostrzec obiekty odlegĆe nawet o 300 metrĂłw od auta. Obraz prezentowany jest na tablicy zegarĂłw, a w oparciu o technologie znane z wojskowych myĆliwcĂłw (HUD, czyli Head-Up Display), na przedniej szybie mogÄ byÄ wyĆwietlane waĆŒne komunikaty i prÄdkoĆÄ auta. PokĆadowymi systemami moĆŒna sterowaÄ z pomocÄ doĆÄ przejrzystego, po lepszym poznaniu, systemu MMI, ktĂłrego ekran chowa siÄ w ozdobnej listwie, przecinajÄ cej caĆÄ szerokoĆÄ deski rozdzielczej.
<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>
Z Santiago de Chile ruszamy w stronÄ odlegĆej o ok. 500 km miejscowoĆci La Serena. Po drodze odwiedzamy jednÄ z licznych winnic. Wino jest jednym z flagowych produktĂłw eksportowych Chile. PrzyjeĆŒdĆŒajÄ c samochodami na degustacjÄ nie musimy obawiaÄ siÄ policji, bo dopuszczalna zawartoĆÄ alkoholu we krwi kierowcy to 0,5 promila. O ile chilijskie prawo jest doĆÄ liberalne dla miĆoĆnikĂłw wina, o tyle nie ma litoĆci dla amatorĂłw wysokich prÄdkoĆci. Chilijska policja drogowa dziaĆa sprawnie i jest widoczna w wielu miejscach. Nawet co kilkadziesiÄ t kilometrĂłw moĆŒna napotkaÄ patrole, wyposaĆŒone w nowoczesne, laserowe urzÄ dzenia do pomiaru prÄdkoĆci.
Jak przystaĆo na klasÄ premium - w Audi A7 Sportback nie mogĆo zabraknÄ Ä rozbudowanych systemĂłw audio. Standardowy z 8 gĆoĆnikami moĆŒna zastÄ piÄ sprzÄtem firmy Bose lub Bang&Olufsen. WĂłwczas do dyspozycji bÄdziemy mieÄ aĆŒ 15 gĆoĆnikĂłw i dwa wzmacniacze, wraz ze specjalnym procesorem dĆșwiÄku. Trzeba przyznaÄ, ĆŒe najlepiej brzmiÄ dwa zestawy: seryjny, podstawowy system sygnowany znakiem Audi i najdroĆŒszy od Bang&Olufsena. Podobnie jak w modelu A8, system rozrywki moĆŒe wykorzystywaÄ poĆÄ czenie z internetem, co pozwala na przeglÄ danie stron i korzystanie ze wspĂłĆpracujÄ cej z nawigacjÄ aplikacji Google Earth.
Chile to najdĆuĆŒszy kraj Ameryki PoĆudniowej: caĆe 4300 km wzdĆuĆŒ zachodniego wybrzeĆŒa. JednoczeĆnie bardzo wÄ ski: w najszerszym miejscu 468 km, a w najwÄĆŒszym zaledwie 90 km.
Panamericana zaczyna siÄ na Alasce w Ameryce PĂłĆnocnej, wiedzie przez KanadÄ, USA i Meksyk, GwatemalÄ, Salwador, Honduras NikaraguÄ, KostarykÄ, PanamÄ, KolumbiÄ, Ekwador i Peru oraz Chile. KoĆczy na poĆudniowym kraĆcu Argentyny. W sumie ma dĆugoĆÄ okoĆo 37 000 km. Spora czÄĆÄ chilijskiego odcinka Panamericany wiedzie wzdĆuĆŒ wybrzeĆŒy Pacyfiku. SpoglÄ dajÄ c przez bezramkowe, boczne szyby Sportbacka podziwiamy potÄĆŒny ocean. Szyby bez ram majÄ swojÄ wadÄ, przy autostradowych prÄdkoĆciach we wnÄtrzu Audi A7 Sportback jest o wiele gĆoĆniej niĆŒ w modelu A8. W tylnych drzwiach szyby moĆŒna opuĆciÄ tylko do poĆowy. PrzyczynÄ sÄ duĆŒe tylne nadkola, ktĂłre zmusiĆy projektantĂłw do zrobienia w drzwiach mocnego wciÄcia. Po drodze zajeĆŒdĆŒamy do miejscowoĆci Ovalle, w ktĂłrej znajdujÄ siÄ wyryte w skaĆach w VII w. n.e. pĆaskorzeĆșby, zwane Petroglifami, przedstawiajÄ ce przedziwne, antropomorficzne postaci.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Pod maskÄ testowanych w Chile Audi pracujÄ nowe, 3-litrowe silniki V6 TDI o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym w wysokoĆci aĆŒ 500 Nm. Tak wyposaĆŒone Audi A7 Sportback osiÄ ga prÄdkoĆÄ 100 km/h w 6,3 sekundy, a jego Ćrednie spalanie w czasie wyprawy wahaĆo siÄ w granicach od 7,3 do 8,5 l/100 km. ByĆy teĆŒ egzemplarze, wyposaĆŒone w benzynowe, 3-litrowe jednostki V6 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, dostÄpnym od 2 900 obr./min. Ten silnik rozpÄdza nowe A7 do setki w 5,3 sekundy. Ćrednie spalanie wahaĆo siÄ w granicach 11-12 l/100 km.
<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>
Polacy sÄ wszÄdzie? Jasne, ĆŒe tak. Ćlady obecnoĆci naszych rodakĂłw znajdziemy na caĆym Ćwiecie, rĂłwnieĆŒ w Chile. Po drodze przejeĆŒdĆŒamy przez miejscowoĆÄ o swojsko brzmiÄ cej nazwie Domeyko. To nie przypadek. Nazwano jÄ tak na czeĆÄ polskiego filomaty, geologa i inĆŒyniera gĂłrnictwa, Ignacego Domeyki. Jego zasĆugi dla rozwoju gĂłrnictwa w Chile sÄ ogromne. PrzyczyniĆ siÄ teĆŒ do upowszechnienia i podniesienia poziomu oĆwiaty, zwĆaszcza jako rektor uniwersytetu w Santiago de Chile. Jego nazwisko nosi jedno z gĂłrskich pasm w Andach, tzw. "Kordyliera Domeyki", jest teĆŒ planetoida Domeyko i mineraĆ Domeykit. Inne polskie Ćlady? W La Serenie jest tablica, upamiÄtniajÄ ca pielgrzymkÄ Jana PawĆa II w 1987 roku.
Chilijczycy sÄ poboĆŒnym narodem, a religia odgrywa w ich ĆŒyciu waĆŒnÄ rolÄ. Na caĆej trasie napotykamy mnĂłstwo przydroĆŒnych kapliczek, peĆnych chrzeĆcijaĆskich symboli religijnych. KaĆŒda z nich jest inaczej udekorowana i niepowtarzalna. Centrum Santiago peĆne jest nawoĆujÄ cych do ĆŒarliwej modlitwy, ulicznych kaznodziejĂłw. W sercu miasta, otoczona nowoczesnymi szklanymi domami stoi zabytkowa katedra. Niemal w kaĆŒdej miejscowoĆci znajdziemy koĆciĂłĆ. Po drodze spotykamy teĆŒ relikt polskiej motoryzacji w postaci Ćwietnie utrzymanego Fiata 125p. Chilijski klimat najwyraĆșniej nie sprzyja korozji.
PodstawowÄ jednostkÄ benzynowÄ , przewidzianÄ dla Audi A7 Sportback jest 2,8 FSI V6 o mocy 204 KM i momencie 280 Nm, zapewniajÄ cy przyspieszenie od zera do setki w 8,3 s.
NajsĆabszy diesel to 3.0 V6 TDI, rĂłwnieĆŒ o mocy 204 KM, ale z maksymalnym momentem 400 Nm, a w wersji quattro, nawet 450 Nm. NajsĆabszy diesel rozpÄdza Sportbacka do setki w 7,3 s. Silniki mogÄ wspĂłĆpracowaÄ z bezstopniowÄ przekĆadniÄ Multitronic lub siedmiobiegowÄ , dwusprzÄgĆowÄ skrzyniÄ S-tronic. Ta ostatnia w przypadku aut wyposaĆŒonych w silniki 2.8 FSI, 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM wspĂłĆpracuje ze staĆym napÄdem na cztery koĆa Quattro.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Z La Sereny ruszamy w liczÄ cÄ 600 km drogÄ do Copiapo. Miasta, ktĂłre jest bramÄ do pustyni Atacama. To wĆaĆnie tu mieĆciĆa siÄ jedna z baz tegorocznego Rajdu Dakar, a jego trasa wiodĆa wĆaĆnie bezdroĆŒami Atacamy. SÄ na niej miejsca, gdzie deszcz nie spadĆ od ponad 400 lat. Jedynym ĆșrĂłdĆem wody sÄ mgĆy i poranna rosa. DookoĆa tylko gĂłry, kamienie i szary pyĆ. Krajobraz jest ksiÄĆŒycowy, a skaĆy majÄ rĂłĆŒne odcienie szaroĆci. Jedyne wyraĆșnie dostrzegalne w tym miejscu kolory to karoserie naszych samochodĂłw i pomalowane na ĆŒĂłĆto znaki drogowe. Po drodze mijamy ruiny dawnej miejscowoĆci. Pustynia pochĆonÄĆa jÄ w kilkadziesiÄ t lat po tym, gdy wynieĆli siÄ z niej ludzie. PozostaĆy tylko spalone sĆoĆcem fragmenty Ćcian, szybko zamieniajÄ cych siÄ w gruboziarnisty pyĆ.
<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>
JadÄ c z Copiapo moĆŒna przejechaÄ przez AtacamÄ utwardzonÄ drogÄ , pokrytÄ zrujnowanym asfaltem. GĆÄbokie koleiny i wyrwy, gdzieniegdzie leĆŒÄ ce na jezdni, ostre kamienie. Mamy pecha, jeden z nich rozrywa na strzÄpy oponÄ w naszym samochodzie i uszkadza felgÄ. Na szczÄĆcie bez problemu udaje siÄ nam bezpiecznie zatrzymaÄ. Wymiana koĆa i ruszamy w dalszÄ drogÄ.
Testowane egzemplarze wyposaĆŒono dodatkowo w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, ktĂłre Ćwietnie siÄ sprawdza na wyboistych drogach i system Stop&Go... z ktĂłrego moĆŒna by z powodzeniem zrezygnowaÄ. Gdy w zatrzymujÄ cym siÄ na chwilÄ w upalny dzieĆ samochodzie gaĆnie silnik, bardzo szybko nagrzewa siÄ wnÄtrze. Efekt? Kierowca i tak wyĆÄ czy urzÄ dzenie, aby odzyskaÄ moĆŒliwoĆÄ wĆÄ czenia klimatyzacji, a zatem po co je stosowaÄ? OszczÄdnoĆÄ na paliwie jest raczej niewielka, a wpĆyw rozwiÄ zania na trwaĆoĆÄ silnikĂłw poznamy za kilka lat, gdy zestarzejÄ siÄ auta eksploatowane z systemami start/stop.
OprĂłcz rolnictwa, podstawÄ gospodarki Chile jest gĂłrnictwo. Wydobywa siÄ tu gĆĂłwnie rudy miedzi i ĆŒelaza, a takĆŒe zĆoto, srebro, ropÄ naftowÄ , gaz ziemny i wÄgiel kamienny.
PoĆoĆŒone blisko granicy z Peru i BoliwiÄ Copiapo to nie tylko wrota kamiennej pustyni, ale rĂłwnieĆŒ gĂłrnicze centrum. To wĆaĆnie tu w paĆșdzierniku 2010 roku rozpoczÄĆa siÄ bezprecedensowa, trwajÄ ca 69 dni i zakoĆczona peĆnym sukcesem akcja ratunkowa w kopalni miedzi i zĆota, ktĂłrej celem byĆo wydobycie uwiÄzionych pod ziemiÄ , 33 gĂłrnikĂłw. Po przejeĆșdzie przez AtacamÄ, ruszamy w liczÄ cÄ 800 kilometrĂłw drogÄ powrotnÄ . Nim dojedziemy do Santiago, odwiedzimy jeszcze "chilijski Sopot", poĆoĆŒony nad brzegiem Pacyfiku, wypoczynkowy kurort Con Con.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Ceny nowego, piÄciodrzwiowego coupe od Audi wahajÄ siÄ w zakresie od 253 100 zĆ za wersjÄ z podstawowym silnikiem benzynowym 2.8 FSI i napÄdem quattro, po 279 300 zĆ za najmocniejszÄ benzynÄ 3.0 TFSI. NajtaĆszy diesel z napÄdem na jednÄ oĆ kosztuje 250 100 zĆ, wersja 3.0 TDI quattro to wydatek 277 300 zĆ. To jednak ceny samochodĂłw bez dodatkowego wyposaĆŒenia. Bogato zaopatrzone w dodatki wersje, ktĂłrymi jeĆșdziliĆmy po drogach Chile byĆy droĆŒsze Ćrednio o okoĆo 100 000 zĆ. Wszystkie miaĆy system MMI i skĂłrzane tapicerki. W przypadku modelu z moduĆem Head-Up Display i najdroĆŒszym systemem audio cena przekracza nawet prĂłg 400 000 zĆ.
<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>
Pora ruszaÄ do ostatniego punktu naszej wyprawy. Znajduje siÄ on na wysokoĆci 3000 m n.p.m. To popularny kurort narciarski Valle Nevado, zaĆoĆŒony przez francuskiego biznesmena, ktĂłry budujÄ c wyciÄ gi i kompleks budynkĂłw wzorowaĆ siÄ na najlepszych, alpejskich kurortach. Po drodze wjeĆŒdĆŒamy na skalne siodĆo z ktĂłrego rozciÄ ga siÄ przepiÄkna panorama AndĂłw. Aby tam dotrzeÄ, trzeba pokonaÄ bardzo gĆÄbokie koleiny i przejechaÄ gruntowÄ drogÄ , najeĆŒonÄ wysoko sterczÄ cymi skaĆami. Tu bardzo przydaĆa siÄ moĆŒliwoĆÄ podniesienia zawieszenia.
Droga na szczyt, pomimo, ĆŒe dziurawa, miejscami bardzo wÄ ska i bardzo krÄta nie trwa dĆugo. Musimy pokonaÄ 34 ostre jak brzytwa zakrÄty, przed ktĂłrymi ostrzega tablica z napisem: "curvas peligrosas" (hiszp. "niebezpieczne zakrÄty"). Na niespeĆna 30-kilometrowym odcinku wzniesiemy siÄ na wysokoĆÄ prawie 2,5 km. Tu znĂłw sprawdziĆo siÄ adaptacyjne zawieszenie, ktĂłre trzeba byĆo ustawiÄ w tryb sportowy. Silniki majÄ aĆŒ nadmiar mocy i z ĆatwoĆciÄ wciÄ gajÄ nasze auta na sam szczyt. NapÄd Quattro optymalnie rozdziela moment obrotowy nie tylko pomiÄdzy osiami, ale dla kaĆŒdego z kĂłĆ z osobna. BĆyskawiczna zmiana wysokoĆci nie robi wraĆŒenia na maszynach, ale ludzie odczuwajÄ jej skutki w postaci lekkiej dusznoĆci. Po kilkudziesiÄciu minutach wszystko wraca jednak do normy.
ChoÄ na szczycie nie ma ani grama Ćniegu, bo w Chile mamy teraz lato, warto byĆo jechaÄ. MieliĆmy unikalnÄ okazjÄ, by zobaczyÄ zrywajÄ ce siÄ do lotu z dachu schroniska... dwa potÄĆŒne kondory.
Droga powrotna trwa jeszcze krĂłcej. Hamulce spisujÄ siÄ na medal. Po chwili jesteĆmy juĆŒ w centrum odlegĆego o 46 km Santiago de Chile. Teraz zostaĆo nam juĆŒ tylko... 14 godzin lotu do Europy, ale to nic. Ignacy Domeyko odbyĆ podrĂłĆŒ z Polski do Chile w cztery miesiÄ ce. Nam zajmie ona w sumie niecaĆÄ dobÄ.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Nowe Audi A7 Spotback wypeĆnia lukÄ pomiÄdzy modelami A6 oraz A8. Jest rynkowym konkurentem dla BMW 5 GT i Mercedesa CLS. To propozycja dla mĆodych wiekiem lub duchem, zamoĆŒnych klientĂłw, ktĂłrzy od luksusowej limuzyny oczekujÄ czegoĆ wiÄcej. Nie tylko komfortu, ale rĂłwnieĆŒ sportowego charakteru. I taki wĆaĆnie jest Sportback, pozostajÄ c przy tym autem praktycznym: z duĆŒym bagaĆŒnikiem i wystarczajÄ cÄ iloĆciÄ miejsca na tylnej kanapie dla osĂłb Ćredniego wzrostu.
Wysocy pasaĆŒerowie bÄdÄ jednak narzekaÄ, bo jeĆli majÄ powyĆŒej 180 cm, podsufitka zaczyna siÄ dokĆadnie tam, gdzie koĆczy siÄ ich fryzura. Audi A7 Sportback wydaje siÄ byÄ idealnÄ propozycjÄ dla biznesmenĂłw, ktĂłrzy sami chcÄ prowadziÄ swoje auta i podkreĆlaÄ swojÄ indywidualnoĆÄ. Dla ktĂłrych waĆŒne jest nie tylko by samochĂłd byĆ prestiĆŒowy, ale rĂłwnieĆŒ nie byĆ nudny.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJÄCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK * W Chile najbardziej zaskakuje poziom rozwoju, nowoczesna, zajmujÄ ca ogromnÄ powierzchniÄ stolica, a przede wszystkim - wysoka jakoĆÄ drĂłg. Nie doĆŒyjemy dnia, gdy w Polsce bÄdzie tyle kilometrĂłw gĆadkiej autostrady z automatycznymi punktami poboru opĆat oraz drĂłg w miastach i poza nimi o nawierzchni gĆadkiej jak stĂłĆ, pomimo ĆŒe znajdujÄ siÄ w kraju, ktĂłry zaledwie rok temu nawiedziĆo trzÄsienie ziemi o sile 8,8 stopnia w skali Richtera.
WP: Marek WieliĆski
"TEST: Audi A7 Sportback - Dane techniczne" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "V6 FSI / TFSI / TDI" |
PojemnoĆÄ silnika cm3 | "od 2775 do 2993" |
Moc KM / przy obr./min | "od 204 do 300 / 5250 - 6500 " |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "od 280 / 3000-5000 do 500 / 1400-3250 " |
Skrzynia biegĂłw | null |
PrÄdkoĆÄ maksymalna km/h | "od 235 do 250" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "od 5,6 do 8,3" |
ZuĆŒycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/Ćrednie) | "6,1-10,8 / 4,8-6,6 / 5,3-8,2" |
Dane z testu (miasto/trasa/Ćrednie) | "b.d./b.d./ 7,3-12,0" |
PojemnoĆÄ bagaĆŒnika min./max. / l | "535 / 1390 " |
Wymiary (dĆ./szer./wys.) mm | "4969 / 1911 / 1420" |
Cena wersji podstawowej w zĆ | "250 100" |
Cena testowanego modelu w zĆ | "" |
Plusy | null |
Minusy | null |