Trwa Ƃadowanie...

Audi A7 Chile Tour

Audi A7 Chile TourĆčrĂłdƂo: Marek WieliƄski
d2radqq
d2radqq

OkoƂo 2500 km, pokonanych sƂynną Panamericaną, a takĆŒe krętymi drogami w Andach i zrujnowanym asfaltem przez pustynię Atacama pozwoliƂo poznać znacznie bliĆŒej samochĂłd, ktĂłry jesienią ubiegƂego roku byƂ jedną z największych gwiazd Salonu Samochodowego w <a href="https://turystyka.wp.pl/paryz-6047560301957761c">ParyĆŒu</a>. By dowiedzieć się jak jeĆșdzi nowe <a href="https://autokult.pl/t/50033,audi-a7">Audi A7</a> Sportback, grupa dziennikarzy z Polski ruszyƂa w trwającą kilkanaƛcie godzin lotniczą podrĂłĆŒ do Ameryki PoƂudniowej, by testować samochĂłd na drogach dalekiego Chile.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Pokonanie dystansu ponad 13 000 kilometrów, które dzielą Warszawę i Santiago de Chile byƂo wielkim wyzwaniem nie tyle dla ludzi, co dla zarejestrowanych w naszym kraju, szeƛciu nowych samochodów. Zapakowane w kontenery przez miesiąc pƂynęƂy na pokƂadzie statku z Hamburga do Valparaiso. Na miejsce dotarƂy bez uszczerbku. ByƂ to jednak dopiero początek czekających je wyzwaƄ.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Kto Amerykę PoƂudniową, a zwƂaszcza Chile zna tylko z ksiÄ…ĆŒek, gazet, internetu i opowieƛci podrĂłĆŒnikĂłw, sƂysząc o takim wyjeĆșdzie, moĆŒe spodziewać się niezbyt cywilizowanego kraju. Nic bardziej mylącego. Wieki temu, na dƂugo przed przybyciem HiszpanĂłw, tereny obecnego Chile byƂy zamieszkane przez Indian, a na początku XVI wieku zostaƂy wƂączone do Imperium InkĂłw.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK * Dziƛ Chile jest szĂłstym co do liczebnoƛci paƄstwem Ameryki PoƂudniowej z bardzo wysokim poziomem edukacji niespeƂna 17 mln swoich mieszkaƄcĂłw. To takĆŒe jeden z najmniej zadƂuĆŒonych krajĂłw Ameryki PoƂudniowej o wysokim tempie wzrostu PKB. MaƂo tego, Chile jest jednym z nielicznych krajĂłw ƛwiata, ktĂłrego zadƂuĆŒenie zagraniczne się zmniejsza. Stolica kraju, Santiago de Chile imponuje wielkoƛcią oraz nowoczesnym centrum, peƂnym wysokich, szklanych budynkĂłw. Warszawa przegrywa porĂłwnanie z tym miastem pod wieloma względami, choćby w kategorii iloƛci linii metra.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Pora poznać gƂównego bohatera wyprawy. To caƂkiem spory samochĂłd klasy premium z pięciodrzwiowym nadwoziem, stylizowanym na coupe. Auto ma 4,97 m dƂugoƛci, 1,91 m szerokoƛci, a wysokoƛć tylko 1,41 m. PrzĂłd to oczywiƛcie stylistyczne nawiązanie do caƂej gamy modelowej Audi. PotÄ™ĆŒny grill i pasma ƛwiateƂ w technologii LED sprawiają, ĆŒe A7 Sportback przypomina o numer większą, topową limuzynę A8.

d2radqq

Za to tyƂ jest niepowtarzalny. O ile w większoƛci przypadkĂłw uzasadnione są narzekania na brak finezji niemieckich samochodĂłw, A7 Sportback z caƂą pewnoƛcią stanowi wyjątek. W pokrywę bagaĆŒnika dyskretnie wbudowano spoiler, ktĂłry wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkoƛci 130 km/h. UdaƂo się stworzyć niezwykle interesującą linię nadwozia, nie tracąc przy tym zbyt wiele pod względem praktycznym. BagaĆŒnik ma pojemnoƛć 575 litrĂłw i sporo zmieƛci. Nie ma jednak co ukrywać, ĆŒe nisko poprowadzona, opadająca mocno ku tyƂowi linia dachu ogranicza iloƛć miejsca nad gƂowami siedzących na tylnych siedzeniach pasaĆŒerĂłw o wzroƛcie powyĆŒej 180 cm. Ponadto z tyƂu jest miejsce dla jedynie dwĂłch osĂłb.

PodrĂłĆŒujący na przednich siedzeniach pƂawią się za to w luksusie. Do dyspozycji mogą mieć fotele z regulacją 10 elementĂłw, trĂłjstopniową wentylacją i masaĆŒem. PoniewaĆŒ styczeƄ to w Chile ƛrodek lata i temperatury powyĆŒej 30 stopni, mogliƛmy docenić skutecznoƛć wentylacji foteli, ktĂłra... zasysa powietrze do ich wnętrza. Czterostrefowa klimatyzacja teĆŒ spisaƂa się na medal. Precyzję jej pracy zapewniają czujniki wilgotnoƛci, dokonujące pomiarĂłw w ƛrodku i na zewnątrz pojazdu.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Dynamiczny rozwĂłj Chile najlepiej widać zza kierownicy samochodu. ƚwiadczy o nim choćby jakoƛć wspomnianej na wstępnie Panamericany, szerokiej szosy przebiegającej z póƂnocnego na poƂudniowy kraniec kraju. W znacznej częƛci jest drogą dwujezdniową o standardzie europejskiej autostrady. O tym, ĆŒe jesteƛmy w Ameryce PoƂudniowej przypominają tylko stojący na poboczach, ubrani na biaƂo sprzedawcy nadziewanych mięsem i serem Empanadas. Jeszcze większe wraĆŒenie robią przydroĆŒne jatki. Zachwalający swĂłj towar wymachują póƂtuszami przed oczami kierowcĂłw. Osobliwy widok.

d2radqq

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * W Audi A7 zamontowano wiele nowoczesnych systemĂłw, wspomagających kierowcę. Między innymi tempomat z radarem, automatycznie utrzymujący odlegƂoƛć do poprzedzającego pojazdu. W razie potrzeby moĆŒe nawet zatrzymać samochĂłd. Zobaczyć to co niewidoczne podczas jazdy nocą pomoĆŒe kamera podczerwieni. System zaopatrzono w algorytm, rozpoznający ludzi. Pozwala dostrzec obiekty odlegƂe nawet o 300 metrĂłw od auta. Obraz prezentowany jest na tablicy zegarĂłw, a w oparciu o technologie znane z wojskowych myƛliwcĂłw (HUD, czyli Head-Up Display), na przedniej szybie mogą być wyƛwietlane waĆŒne komunikaty i prędkoƛć auta. PokƂadowymi systemami moĆŒna sterować z pomocą doƛć przejrzystego, po lepszym poznaniu, systemu MMI, ktĂłrego ekran chowa się w ozdobnej listwie, przecinającej caƂą szerokoƛć deski rozdzielczej.

<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Z Santiago de Chile ruszamy w stronę odlegƂej o ok. 500 km miejscowoƛci La Serena. Po drodze odwiedzamy jedną z licznych winnic. Wino jest jednym z flagowych produktĂłw eksportowych Chile. PrzyjeĆŒdĆŒając samochodami na degustację nie musimy obawiać się policji, bo dopuszczalna zawartoƛć alkoholu we krwi kierowcy to 0,5 promila. O ile chilijskie prawo jest doƛć liberalne dla miƂoƛnikĂłw wina, o tyle nie ma litoƛci dla amatorĂłw wysokich prędkoƛci. Chilijska policja drogowa dziaƂa sprawnie i jest widoczna w wielu miejscach. Nawet co kilkadziesiąt kilometrĂłw moĆŒna napotkać patrole, wyposaĆŒone w nowoczesne, laserowe urządzenia do pomiaru prędkoƛci.

d2radqq

Jak przystaƂo na klasę premium - w Audi A7 Sportback nie mogƂo zabraknąć rozbudowanych systemĂłw audio. Standardowy z 8 gƂoƛnikami moĆŒna zastąpić sprzętem firmy Bose lub Bang&Olufsen. WĂłwczas do dyspozycji będziemy mieć aĆŒ 15 gƂoƛnikĂłw i dwa wzmacniacze, wraz ze specjalnym procesorem dĆșwięku. Trzeba przyznać, ĆŒe najlepiej brzmią dwa zestawy: seryjny, podstawowy system sygnowany znakiem Audi i najdroĆŒszy od Bang&Olufsena. Podobnie jak w modelu A8, system rozrywki moĆŒe wykorzystywać poƂączenie z internetem, co pozwala na przeglądanie stron i korzystanie ze wspóƂpracującej z nawigacją aplikacji Google Earth.

Chile to najdƂuĆŒszy kraj Ameryki PoƂudniowej: caƂe 4300 km wzdƂuĆŒ zachodniego wybrzeĆŒa. Jednoczeƛnie bardzo wąski: w najszerszym miejscu 468 km, a w najwÄ™ĆŒszym zaledwie 90 km.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Panamericana zaczyna się na Alasce w Ameryce PóƂnocnej, wiedzie przez Kanadę, USA i Meksyk, Gwatemalę, Salwador, Honduras Nikaraguę, Kostarykę, Panamę, Kolumbię, Ekwador i Peru oraz Chile. KoƄczy na poƂudniowym kraƄcu Argentyny. W sumie ma dƂugoƛć okoƂo 37 000 km. Spora częƛć chilijskiego odcinka Panamericany wiedzie wzdƂuĆŒ wybrzeĆŒy Pacyfiku. Spoglądając przez bezramkowe, boczne szyby Sportbacka podziwiamy potÄ™ĆŒny ocean. Szyby bez ram mają swoją wadę, przy autostradowych prędkoƛciach we wnętrzu Audi A7 Sportback jest o wiele gƂoƛniej niĆŒ w modelu A8. W tylnych drzwiach szyby moĆŒna opuƛcić tylko do poƂowy. Przyczyną są duĆŒe tylne nadkola, ktĂłre zmusiƂy projektantĂłw do zrobienia w drzwiach mocnego wcięcia. Po drodze zajeĆŒdĆŒamy do miejscowoƛci Ovalle, w ktĂłrej znajdują się wyryte w skaƂach w VII w. n.e. pƂaskorzeĆșby, zwane Petroglifami, przedstawiające przedziwne, antropomorficzne postaci.

d2radqq

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Pod maską testowanych w Chile Audi pracują nowe, 3-litrowe silniki V6 TDI o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym w wysokoƛci aĆŒ 500 Nm. Tak wyposaĆŒone Audi A7 Sportback osiąga prędkoƛć 100 km/h w 6,3 sekundy, a jego ƛrednie spalanie w czasie wyprawy wahaƂo się w granicach od 7,3 do 8,5 l/100 km. ByƂy teĆŒ egzemplarze, wyposaĆŒone w benzynowe, 3-litrowe jednostki V6 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, dostępnym od 2 900 obr./min. Ten silnik rozpędza nowe A7 do setki w 5,3 sekundy. ƚrednie spalanie wahaƂo się w granicach 11-12 l/100 km.

<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Polacy są wszędzie? Jasne, ĆŒe tak. ƚlady obecnoƛci naszych rodakĂłw znajdziemy na caƂym ƛwiecie, rĂłwnieĆŒ w Chile. Po drodze przejeĆŒdĆŒamy przez miejscowoƛć o swojsko brzmiącej nazwie Domeyko. To nie przypadek. Nazwano ją tak na czeƛć polskiego filomaty, geologa i inĆŒyniera gĂłrnictwa, Ignacego Domeyki. Jego zasƂugi dla rozwoju gĂłrnictwa w Chile są ogromne. PrzyczyniƂ się teĆŒ do upowszechnienia i podniesienia poziomu oƛwiaty, zwƂaszcza jako rektor uniwersytetu w Santiago de Chile. Jego nazwisko nosi jedno z gĂłrskich pasm w Andach, tzw. "Kordyliera Domeyki", jest teĆŒ planetoida Domeyko i mineraƂ Domeykit. Inne polskie ƛlady? W La Serenie jest tablica, upamiętniająca pielgrzymkę Jana PawƂa II w 1987 roku.

d2radqq

Chilijczycy są poboĆŒnym narodem, a religia odgrywa w ich ĆŒyciu waĆŒną rolę. Na caƂej trasie napotykamy mnĂłstwo przydroĆŒnych kapliczek, peƂnych chrzeƛcijaƄskich symboli religijnych. KaĆŒda z nich jest inaczej udekorowana i niepowtarzalna. Centrum Santiago peƂne jest nawoƂujących do ĆŒarliwej modlitwy, ulicznych kaznodziejĂłw. W sercu miasta, otoczona nowoczesnymi szklanymi domami stoi zabytkowa katedra. Niemal w kaĆŒdej miejscowoƛci znajdziemy koƛcióƂ. Po drodze spotykamy teĆŒ relikt polskiej motoryzacji w postaci ƛwietnie utrzymanego Fiata 125p. Chilijski klimat najwyraĆșniej nie sprzyja korozji.

Podstawową jednostką benzynową, przewidzianą dla Audi A7 Sportback jest 2,8 FSI V6 o mocy 204 KM i momencie 280 Nm, zapewniający przyspieszenie od zera do setki w 8,3 s.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

NajsƂabszy diesel to 3.0 V6 TDI, rĂłwnieĆŒ o mocy 204 KM, ale z maksymalnym momentem 400 Nm, a w wersji quattro, nawet 450 Nm. NajsƂabszy diesel rozpędza Sportbacka do setki w 7,3 s. Silniki mogą wspóƂpracować z bezstopniową przekƂadnią Multitronic lub siedmiobiegową, dwusprzęgƂową skrzynią S-tronic. Ta ostatnia w przypadku aut wyposaĆŒonych w silniki 2.8 FSI, 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM wspóƂpracuje ze staƂym napędem na cztery koƂa Quattro.

d2radqq

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Z La Sereny ruszamy w liczącą 600 km drogę do Copiapo. Miasta, ktĂłre jest bramą do pustyni Atacama. To wƂaƛnie tu mieƛciƂa się jedna z baz tegorocznego Rajdu Dakar, a jego trasa wiodƂa wƂaƛnie bezdroĆŒami Atacamy. Są na niej miejsca, gdzie deszcz nie spadƂ od ponad 400 lat. Jedynym ĆșrĂłdƂem wody są mgƂy i poranna rosa. DookoƂa tylko gĂłry, kamienie i szary pyƂ. Krajobraz jest ksiÄ™ĆŒycowy, a skaƂy mają rĂłĆŒne odcienie szaroƛci. Jedyne wyraĆșnie dostrzegalne w tym miejscu kolory to karoserie naszych samochodĂłw i pomalowane na ĆŒĂłĆ‚to znaki drogowe. Po drodze mijamy ruiny dawnej miejscowoƛci. Pustynia pochƂonęƂa ją w kilkadziesiąt lat po tym, gdy wynieƛli się z niej ludzie. PozostaƂy tylko spalone sƂoƄcem fragmenty ƛcian, szybko zamieniających się w gruboziarnisty pyƂ.

<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Jadąc z Copiapo moĆŒna przejechać przez Atacamę utwardzoną drogą, pokrytą zrujnowanym asfaltem. GƂębokie koleiny i wyrwy, gdzieniegdzie leĆŒÄ…ce na jezdni, ostre kamienie. Mamy pecha, jeden z nich rozrywa na strzępy oponę w naszym samochodzie i uszkadza felgę. Na szczęƛcie bez problemu udaje się nam bezpiecznie zatrzymać. Wymiana koƂa i ruszamy w dalszą drogę.

Testowane egzemplarze wyposaĆŒono dodatkowo w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, ktĂłre ƛwietnie się sprawdza na wyboistych drogach i system Stop&Go... z ktĂłrego moĆŒna by z powodzeniem zrezygnować. Gdy w zatrzymującym się na chwilę w upalny dzieƄ samochodzie gaƛnie silnik, bardzo szybko nagrzewa się wnętrze. Efekt? Kierowca i tak wyƂączy urządzenie, aby odzyskać moĆŒliwoƛć wƂączenia klimatyzacji, a zatem po co je stosować? Oszczędnoƛć na paliwie jest raczej niewielka, a wpƂyw rozwiązania na trwaƂoƛć silnikĂłw poznamy za kilka lat, gdy zestarzeją się auta eksploatowane z systemami start/stop.

OprĂłcz rolnictwa, podstawą gospodarki Chile jest gĂłrnictwo. Wydobywa się tu gƂównie rudy miedzi i ĆŒelaza, a takĆŒe zƂoto, srebro, ropę naftową, gaz ziemny i węgiel kamienny.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

PoƂoĆŒone blisko granicy z Peru i Boliwią Copiapo to nie tylko wrota kamiennej pustyni, ale rĂłwnieĆŒ gĂłrnicze centrum. To wƂaƛnie tu w paĆșdzierniku 2010 roku rozpoczęƂa się bezprecedensowa, trwająca 69 dni i zakoƄczona peƂnym sukcesem akcja ratunkowa w kopalni miedzi i zƂota, ktĂłrej celem byƂo wydobycie uwięzionych pod ziemią, 33 gĂłrnikĂłw. Po przejeĆșdzie przez Atacamę, ruszamy w liczącą 800 kilometrĂłw drogę powrotną. Nim dojedziemy do Santiago, odwiedzimy jeszcze "chilijski Sopot", poƂoĆŒony nad brzegiem Pacyfiku, wypoczynkowy kurort Con Con.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Ceny nowego, pięciodrzwiowego coupe od Audi wahają się w zakresie od 253 100 zƂ za wersję z podstawowym silnikiem benzynowym 2.8 FSI i napędem quattro, po 279 300 zƂ za najmocniejszą benzynę 3.0 TFSI. NajtaƄszy diesel z napędem na jedną oƛ kosztuje 250 100 zƂ, wersja 3.0 TDI quattro to wydatek 277 300 zƂ. To jednak ceny samochodĂłw bez dodatkowego wyposaĆŒenia. Bogato zaopatrzone w dodatki wersje, ktĂłrymi jeĆșdziliƛmy po drogach Chile byƂy droĆŒsze ƛrednio o okoƂo 100 000 zƂ. Wszystkie miaƂy system MMI i skĂłrzane tapicerki. W przypadku modelu z moduƂem Head-Up Display i najdroĆŒszym systemem audio cena przekracza nawet prĂłg 400 000 zƂ.

<a href="http://moto.wp.pl/audi-a7-sportback-6062067295179393g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK</a>

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Pora ruszać do ostatniego punktu naszej wyprawy. Znajduje się on na wysokoƛci 3000 m n.p.m. To popularny kurort narciarski Valle Nevado, zaƂoĆŒony przez francuskiego biznesmena, ktĂłry budując wyciągi i kompleks budynkĂłw wzorowaƂ się na najlepszych, alpejskich kurortach. Po drodze wjeĆŒdĆŒamy na skalne siodƂo z ktĂłrego rozciąga się przepiękna panorama AndĂłw. Aby tam dotrzeć, trzeba pokonać bardzo gƂębokie koleiny i przejechać gruntową drogą, najeĆŒoną wysoko sterczącymi skaƂami. Tu bardzo przydaƂa się moĆŒliwoƛć podniesienia zawieszenia.

Droga na szczyt, pomimo, ĆŒe dziurawa, miejscami bardzo wąska i bardzo kręta nie trwa dƂugo. Musimy pokonać 34 ostre jak brzytwa zakręty, przed ktĂłrymi ostrzega tablica z napisem: "curvas peligrosas" (hiszp. "niebezpieczne zakręty"). Na niespeƂna 30-kilometrowym odcinku wzniesiemy się na wysokoƛć prawie 2,5 km. Tu znĂłw sprawdziƂo się adaptacyjne zawieszenie, ktĂłre trzeba byƂo ustawić w tryb sportowy. Silniki mają aĆŒ nadmiar mocy i z Ƃatwoƛcią wciągają nasze auta na sam szczyt. Napęd Quattro optymalnie rozdziela moment obrotowy nie tylko pomiędzy osiami, ale dla kaĆŒdego z kóƂ z osobna. BƂyskawiczna zmiana wysokoƛci nie robi wraĆŒenia na maszynach, ale ludzie odczuwają jej skutki w postaci lekkiej dusznoƛci. Po kilkudziesięciu minutach wszystko wraca jednak do normy.

Choć na szczycie nie ma ani grama ƛniegu, bo w Chile mamy teraz lato, warto byƂo jechać. Mieliƛmy unikalną okazję, by zobaczyć zrywające się do lotu z dachu schroniska... dwa potÄ™ĆŒne kondory.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Droga powrotna trwa jeszcze krĂłcej. Hamulce spisują się na medal. Po chwili jesteƛmy juĆŒ w centrum odlegƂego o 46 km Santiago de Chile. Teraz zostaƂo nam juĆŒ tylko... 14 godzin lotu do Europy, ale to nic. Ignacy Domeyko odbyƂ podrĂłĆŒ z Polski do Chile w cztery miesiące. Nam zajmie ona w sumie niecaƂą dobę.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA Z AUDI A7 CHILE TOUR * Nowe Audi A7 Spotback wypeƂnia lukę pomiędzy modelami A6 oraz A8. Jest rynkowym konkurentem dla BMW 5 GT i Mercedesa CLS. To propozycja dla mƂodych wiekiem lub duchem, zamoĆŒnych klientĂłw, ktĂłrzy od luksusowej limuzyny oczekują czegoƛ więcej. Nie tylko komfortu, ale rĂłwnieĆŒ sportowego charakteru. I taki wƂaƛnie jest Sportback, pozostając przy tym autem praktycznym: z duĆŒym bagaĆŒnikiem i wystarczającą iloƛcią miejsca na tylnej kanapie dla osĂłb ƛredniego wzrostu.

(fot. Marek WieliƄski)
ĆčrĂłdƂo: (fot. Marek WieliƄski)

Wysocy pasaĆŒerowie będą jednak narzekać, bo jeƛli mają powyĆŒej 180 cm, podsufitka zaczyna się dokƂadnie tam, gdzie koƄczy się ich fryzura. Audi A7 Sportback wydaje się być idealną propozycją dla biznesmenĂłw, ktĂłrzy sami chcą prowadzić swoje auta i podkreƛlać swoją indywidualnoƛć. Dla ktĂłrych waĆŒne jest nie tylko by samochĂłd byƂ prestiĆŒowy, ale rĂłwnieĆŒ nie byƂ nudny.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEGO AUDI A7 SPORTBACK * W Chile najbardziej zaskakuje poziom rozwoju, nowoczesna, zajmująca ogromną powierzchnię stolica, a przede wszystkim - wysoka jakoƛć drĂłg. Nie doĆŒyjemy dnia, gdy w Polsce będzie tyle kilometrĂłw gƂadkiej autostrady z automatycznymi punktami poboru opƂat oraz drĂłg w miastach i poza nimi o nawierzchni gƂadkiej jak stóƂ, pomimo ĆŒe znajdują się w kraju, ktĂłry zaledwie rok temu nawiedziƂo trzęsienie ziemi o sile 8,8 stopnia w skali Richtera.

WP: Marek WieliƄski

"TEST: Audi A7 Sportback - Dane techniczne" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "V6 FSI / TFSI / TDI"
Pojemnoƛć silnika cm3 "od 2775 do 2993"
Moc KM / przy obr./min "od 204 do 300 / 5250 - 6500 "
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "od 280 / 3000-5000 do 500 / 1400-3250 "
Skrzynia biegĂłw null
Prędkoƛć maksymalna km/h "od 235 do 250"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "od 5,6 do 8,3"
ZuĆŒycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/ƛrednie) "6,1-10,8 / 4,8-6,6 / 5,3-8,2"
Dane z testu (miasto/trasa/ƛrednie) "b.d./b.d./ 7,3-12,0"
Pojemnoƛć bagaĆŒnika min./max. / l "535 / 1390 "
Wymiary (dƂ./szer./wys.) mm "4969 / 1911 / 1420"
Cena wersji podstawowej w zƂ "250 100"
Cena testowanego modelu w zƂ ""
Plusy null
Minusy null
d2radqq
OceƄ jakoƛć naszego artykuƂu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treƛci.

Komentarze

Trwa Ƃadowanie
.
.
.
d2radqq
Więcej tematów