Trwa ładowanie...

Sprzedaż Fiata w 2017 roku. Kiedyś był ulubioną marką Polaków, dziś wraca do gry

Fiat to jedna z najważniejszych dla nas marek. Niegdyś jeździli nimi prawie wszyscy zmotoryzowani, a pozostali o nich marzyli. Dziś włoski producent walczy o powrót do pierwszej ligi wśród samochodów osobowych i najnowszym ze swoich modeli podbił serca indywidualnych klientów w Polsce.

Sprzedaż Fiata w 2017 roku. Kiedyś był ulubioną marką Polaków, dziś wraca do gryŹródło: Materiały prasowe
d35fqdl
d35fqdl

Koncern Fiat Chrysler Automobiles przedstawiły wyniki sprzedaży w Polsce w 2017 roku. Nasi rodacy kupili w tym okresie blisko 29,8 tys. samochodów FCA. Gwiazdą koncernu jest u nas Fiat, który zachęcił Polaków do kupna 13 978 aut. Najważniejszym modelem tej marki w Polsce jest kompaktowe Tipo (8436 szt.).

Jeśli weźmiemy pod uwagę rynek indywidualny, to w 2017 roku Tipo okazało się drugim najchętniej kupowanym samochodem segmentu C i czwartym ogolnie. To naprawdę spory wyczyn, bo kompaktowy Fiat wygrał z cenioną od lat Skodą Octavią. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych fiatów zajął produkowany w Tychach model 500 (1543 szt.), a trzecie kolejny przedstawiciel rodziny "Pięćset" - 500L (952 szt.).

Popularność Fiata w 2017 wzrosła aż o 51 proc., podczas gdy wzrost rynku wyniósł 16,1 proc. W praktyce oznaczało to, że każdego miesiąca 2017 roku na drogi wyjeżdżały 1164 fiaty, podczas gdy w 2016 roku było ich 771.

Co ciekawe, drugą pozycję wśród marek FCA w Polsce zapewnił sobie Fiat Professional, oferujący samochody dostawcze. Tu hitem było Ducato, które od 11 lat pozostaje w Polsce liderem w swojej klasie. Łącznie FP w 2017 roku sprzedał w naszym kraju 11 322 samochody.

d35fqdl

Trzecie miejsce w zestawieniu marek FCA zajął Jeep z wynikiem 3166 aut. Polacy najchętniej wybierali model Renegade, którego sprzedano 1827 sztuk. Kolejnymi pozycjami w rankingu sprzedaży marki były: Grand Cherokee (668 szt.) oraz debiutujący Jeep Compass (376 szt.).

Imponujący, bo aż 65-procentowy wzrost rok do roku, uzyskała Alfa Romeo. Za wzrostem sprzedaży tej mediolańskiej marki stoi debiut dwóch modeli: sedana Giulia (437 szt.) oraz SUV-a Stelvio (295 szt.). Pomiędzy te dwie nowości wbiła się stara znajoma alfistów, kompaktowa Giulietta (378 szt.).

Na polskie drogi w 2017 r. wyjechały również 104 nowe sportowe samochody z logo Abartha na masce. To o 33,3 proc. więcej niż w 2016 roku.

d35fqdl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35fqdl
Więcej tematów