Nissan Patrol
Na drugim biegunie terenowego świata stoi Nissan Patrol GR1 produkowany w latach 1987-97. Leciwy Japończyk jest propozycją dla ludzi z pasją, którzy potrzebują terenówki z krwi i kości. W ekstremalnych sytuacjach wiek nie ma przecież najmniejszego znaczenia – liczy się stan techniczny i zdolności terenowe, a ich Patrolowi nie brakuje. Reduktor, sztywne mosty i blokady mechanizmów różnicowych czynią z kanciastego Nissana maszynę nie do zatrzymania.
Patrol oferowany był z czterema silnikami - dwoma dieslami i dwoma benzynowymi. Najsłabszy benzyniak z pojemności 2.8 l wytwarza 120 KM, co w terenie może nie wystarczyć. Dla zwolenników silników zasilanych etyliną pozostaje jeszcze potężny 165-konny 4.2 l pochłaniający niebotyczne ilości paliwa. Jednak większość dostępnych egzemplarzy wyjechała z fabryki z jednostką wysokoprężną 2.8 TD 116 KM, bądź z wolnossącym 4.2 o tej samej mocy. Zakup terenowego auta w tym wieku wiązać się będzie ze sporymi wydatkami na przywrócenie go do pełnej sprawności.
Piotr Mokwiński
tb/