Toyota - 24,5 miliarda dolarów
Na szczycie listy wartościowych marek motoryzacyjnych znalazła się Toyota. Japończycy, którzy tryumfowali już w latach 2006-2009 i w roku 2011, ponownie osiągnęli szczyt, o włos wyprzedzając BMW. Na ocenę Toyoty wpływ miała nie tylko oferta marki, obejmująca szereg pojazdów - od sportowej GT86, przez samochody miejskie, kompaktowe i klasy średniej, aż po SUV-y, auta terenowe i pikapy, ale również wkład marki w rozwój hybrydowych zespołów napędowych.
Co ciekawe, choć liczba posiadaczy samochodów jest ogromna, marki motoryzacyjne nie uzyskały w zestawieniu BrandZ wysokich lokat. Wśród marek ze wszystkich branż Toyota zajęła 23 miejsce, a Volkswagen setne. Najbardziej wartościowe okazują się marki związane z nowymi technologiami. Pierwsze miejsce zajęło Apple, drugie Google, a trzecie IBM.
tb/sj/tb, moto.wp.pl