Trwa ładowanie...
d34cibp

TOYOTA Supra MkI

Dane techniczne, opinie, informacje
TOYOTA Supra MkI
Lata produkcji

1978 - 1981

Dostępne wersje nadwoziowe

coupe

Silniki

2.0 (110KM)
2.8 (116KM)
2.0 (145KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2629

Długość (mm)

4615

Szerokość (mm)

1651

Wysokość (mm)

1290

Marki
Model

Toyota Supra MkI, to pierwsza generacja sportowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 1978 roku, jako uzupełnienie gamy o bardziej sportową wersję modelu Celica. Występowała jako 2-drzwiowe coupe (określana też jako liftback). Technologicznie w znacznej mierze opierała się na rozwiązaniach przejętych z modelu Celica. Stylistycznie również odnosiła się do tego modelu, co doskonale widać w przypadku kształtu pasa tylnego, który został praktycznie niezmieniony. Pas przedni delikatnie zmodernizowano, został wydłużony, tak aby pomieścić większy, 6-cylindrowy silnik. Auto było bezpośrednią odpowiedzią na model innej japońskiej marki, Nissana Fairlady Z. Na rynku japońskim Suprę pierwszej generacji zaprezentowano w 1978 roku pod nazwą Celica XX. Już rok później auto pojawiło się na rynku amerykańskim. Początkowo montowano silnik R6 2,6 l SOHC o mocy 112 KM (rynek USA), a także R6 2,0 l SOHC 112 KM na rynku japońskim. Obie jednostki wyposażono we wtrysk paliwa, a do przeniesienia napędu
służyły dwie skrzynie biegów do wyboru: 4-biegowy automat oraz 5-biegowa skrzynia manualna (W50). Wraz z nadejściem 1980 roku pod maskę trafiły mocniejsze, turbodoładowane silniki o pojemności 2-litrów, a później także silnik 2.8 litra o mocy 118 KM. Produkcję zakończono w 1981 roku i zaprezentowano następcę, Suprę MkII.

d34cibp
d34cibp
d34cibp
Więcej tematów
d34cibp