Trwa ładowanie...
Jakub Tujaka
05-03-2017 14:08

Startuje nowy sezon wyścigowy dla klasyków - zmiany w regulaminie i kalendarz imprez

Największy cykl imprez dla wszystkich, którzy chcą ścigać się w bezpiecznych warunkach, wystartuje już pierwszego kwietnia. Oprócz tego, że zmieniła się jego nazwa, to zmiany zaszły także w regulaminie.

Startuje nowy sezon wyścigowy dla klasyków - zmiany w regulaminie i kalendarz imprezŹródło: Facebook/Classicauto cup
d1l7nml
d1l7nml

Nowy jest przede wszystkim podział zawodów. W sezonie 2017 zorganizowane będą dwa cykle. W trakcie wyścigowego weekendu w sobotę rozgrywany będzie WRC Challenge Classicauto Cup (WRC Challenge #CAC), czyli "stara" grupa 6 według nowego regulaminu. Chodzi o to, żeby auta uczestników zostały podzielone według pojemności i stopnia przerobienia. W sobotnie popołudnie będzie się odbywał trening otwarty dla wszystkich chętnych z atrakcjami typu: wyścig nocny czy równoległy (podobnie jak w roku 2016). W niedzielę odbywać się będą zawody z serii Inter Cars Classicauto Cup (Inter Cars #CAC).

Pierwsza impreza startuje już 1 kwietnia w Białej Podlaskiej. Tamtejsze lotnisko jest lubiane przez uczestników ze względu na to, że można tam ustawić tor zawierający długie proste. Oprócz tego w czasie trwania zawodów stworzony będzie specjalna strefa rozgrzewkowo-treningowa, dzięki czemu zawodniczy będą mogli sobie pojeździć do woli. Warto pamiętać, że nawierzchnia lotniska sprzyja szybkiemu zużyciu opon, więc lepiej zabrać ze sobą dodatkowy komplet gum.

Zmiany dotyczą także zwiększenia liczby przejazdów (stąd podział na dwa dni). Uczestnicy będą mieli możliwość wykonania większej liczby przejazdów treningowych. Oprócz tego nowy jest system pomiaru czasu. Zawodnicy w zamian za kaucję dostaną chipy, które będą na bieżąco przesyłać dane do centrum monitoringu. Dzięki temu wyniki będą wyświetlane w czasie rzeczywistym.

Zapytaliśmy jednego z uczestników poprzednich edycji imprezy o skomentowanie zmian regulaminu:

d1l7nml

- Pomimo, że te zawody to świetna zabawa, to trzeba ją uregulować określonymi zasadami, aby sprawiedliwie móc porównywać wyniki osiągane przez tak różne pojazdy. Oprócz tego, organizatorzy mają spore doświadczenie i wszystkie zmiany do tej pory wyszły na dobre. Najważniejsze jest to, że udział w tego typu imprezach to świetne miejsce, aby popracować nad poprawą swoich umiejętności za kierownicą. Myślę, że każdy, kto raz spróbuje rywalizacji na torze, na zawsze zrezygnuje z brawury na publicznych drogach – powiedział Michał Horodeński z Toyota Team Classic.

Daty kolejnych rund:

1-2.04 – Biała Podlaska
1-3.05 – Tor Kielce
3-4.06 – Ułęż
9.09 – Tor Kielce
7-8.09 – Tor Jastrząb

Podział wygląda następująco:

W Inter Cars #CAC startują auta:
- z dwóch grup wiekowych – pierwsza skupia auta wyprodukowane do 1987 roku, a druga od 1988 do 2001,
- Grupa 1 i 3 – małe przeróbki lub ich brak,
- Grupa 2 i 4 duże modyfikacje,
- oddzielnie auta 4x4 z turbo – Grupa 5
- Współczynniki wiekowe w niektórych grupach.

W WRC Challenge #CAC wystartują auta:
- bez ograniczeń wiekowych,
- Grupa N – małe przeróbki,
- Grupa A – duże modyfikacje,
- Auta z napędem 4x4 startują podzielone na klasy pojemnościowe,
- Brak współpczynników wiekowych
(pełny regulamin dostępny na stronie: http://classicautocup.pl/regulaminy/)

d1l7nml
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1l7nml
Więcej tematów