Trwa ładowanie...
d3550hc
22-07-2002 19:19

Mitsubishi Pajero Pinin w Polsce

d3550hc
d3550hc

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/215/pinin-dwa.jpg',371,280) ) |
| --- | Pajero Pinin, młodszy "brat" dobrze znanego Mitsubishi Pajero pojawił się w salonach dealerskich Mitsubishi w Polsce.
Pinin to tzw. kompaktowy samochód rekreacyjno-sportowy, odpowiednik Hondy HR-V, czy Toyoty RAV. Produkowany jest głównie z myślą o użytkownikach na co dzień mieszkających w mieście, ceniących jednak możliwość nieskrępowanego wypoczynku i rekreacji podczas weekendu. Samochód musi więc jednocześnie zapewniać komfort, do jakiego przywykły mieszczuchy, i własności jezdne niezbędne do pokonywania trudnych warunków drogowych.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/215/pinin-przod.jpg',500,323) ) |
| --- | ...Ale oczywiście najważniejszy dla rynkowego powodzenia samochodu jest jego wygląd. Dlatego też stylistykę Mitsubishi Pinin opracowała Pininfarina - jedna z najbardziej cenionych na świecie firm zajmujących się projektowaniem wyglądu aut. Efekt sugeruje, że Pinin ma robić wrażenie masywnej, wytrzymałej terenówki, a jednocześnie zjednywać serca kierowców wdziękiem. O wadze, jaką przywiązuje się do kwestii estetycznych niech świadczy fakt, że sprzedawany w Europie Mitsubishi Pinin ma całkiem inny wygląd niż sprzedawany na japońskim rynku, bliźniaczy pod względem technicznym model Mitsubishi o nazwie: “io”.

d3550hc

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/215/pinin-tyl.jpg',500,304) ) |
| --- | Pajero Pinin to trzeci z samochodów Mitsubishi produkowanych w Europie. Z zakładów w Japonii pochodzą natomiast silnik i układ przeniesienia napędu. Pod maską Pajero Pinin znalazł się silnik z wielopunktowym wtryskiem o pojemności 1834 ccm i mocy 84 kW/114 KM. Samochód ma stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem lepkościowym VCU oraz centralnym mechanizmem różnicowym.
Pomimo swoich kompaktowych wymiarów Pajero Pinin oferuje użytkownikom przestronne wnętrze, a w przypadku przednich foteli nawet o rozmiarach typowych dla pojazdów z wyższego segmentu. Wersja z nadwoziem trzydrzwiowym przeznaczona jest dla czterech osób, a pięciodrzwiowy Pinin, dłuższy o 300 mm - dla osób pięciu. W tej ostatniej wersji, po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń ładunkową o pojemności 578 litrów i długości 1200 mm.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/215/pinin-przod-teren.jpg',500,305) ) |
| --- | Dane techniczne:
Silnik: o pojemności 1834 cc, szesnastozaworowy, o mocy 84/114 kW/KM przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 4000 obr/min
System zasilania: wielopunktowy wtrysk ECI-MULTI
Przeniesienie napędu: stałe 4WD, skrzynia biegów o pięciu przełożeniach + bieg wsteczny
Zawieszenie: przód: kolumny McPhersona + stabilizator, tył: sprężynowe, wielowahaczowe
Hamulce: przód: tarczowe, 17 calowe tarcze wentylowane / tył: bębnowe
Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa z układem wspomagania
Prędkość maksymalna: 155 km/godz
Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz: 11,9 sek (wersja trzydrzwiowa), 12,6 sek (wersja pięciodrzwiowa)
Wymiary: 3735 x 1680 x 1695 (wersja trzydrzwiowa), 4035 x 1680 x 1700 (wersja pięciodrzwiowa)
Rozstaw pomiędzy osiami: 2280 mm (nadwozie trzydrzwiowe), 2450 mm (nadwozie pięciodrzwiowe)
Prześwit: 200 mm
Opony: 215/65R16
Masa własna: 1680 kg (nadwozie trzydrzwiowe), 1840 kg (nadwozie pięciodrzwiowe)
Minimalny promień skrętu: 4,9 m (wersja trzydrzwiowa), 5,2 m (wersja pięciodrzwiowa)
Zużycie paliwa: 9,3 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 53 litry

d3550hc

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/215/pinin-wnetrze.jpg',500,398) ) |
| --- | Cena modelu trzydrzwiowego została ustalona na poziomie 72.990 zł, a pięciodrzwiowego - 76.990 złotych. Ten ostatni będzie również dostępny w wersji dostawczej.

d3550hc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3550hc
Więcej tematów