Trwa ładowanie...
d37s6nn

Hyundai Terracan - zimowy test w terenie

d37s6nn
d37s6nn

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-05.jpg',600,363) ) |
| --- | W mikołajkowy wieczór, tuż po oficjalnej premierze Hyundaia Terracana, mieliśmy okazję przetestować go w zimowych warunkach terenowych.
Przeczytaj nasz opis Hyundaia Terracana zawierający więcej zdjęć i dane techniczne.
Pierwsze wrażenia, jakie odnieśliśmy oglądając po raz pierwszy Terracana „na własne oczy” były mieszane. Bryła jest solidna i proporcjonalna – przywodzi skojarzenia z Nissanem Patrolem, czy Toyotą Landcruiserem. Jednak pewne detale, zaokrąglenia pokrywy silnika, przednich reflektorów od razu przypominają, że auto nie jest klasykiem. Choć nie brzydkie, brak mu wyraźnej linii stylistycznej.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-02.jpg',600,470) ) |
| --- | Wewnątrz miłe zaskoczenie. Miłe dla kogoś, kto jak my obawiał się banalności szarego z reguły wnętrza. Rzecz nie w tym, że wnętrze jest czarne, lub czarne z drewnopodobnymi wstawkami (bardzo pretensjonalnymi naszym zdaniem). Układ zegarów i przyrządów, a także ich wykonanie zasługują na najwyższe uznanie. Projektantom udało się stworzyć wnętrze eleganckie i uporządkowane optycznie. Ergonomia bez zarzutu.

d37s6nn

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-06.jpg',600,293) ) |
| --- | Jeździliśmy obiema wersjami: benzynową (3,5 V), oraz dieslem (2,9). Terracan z silnikiem benzynowym wyposażony był w automatyczną, czteroprzekładniową skrzynię biegów i właśnie ta wersja bardziej nam się spodobała. Automat działa bez zarzutu (nie rwie przy zmianie przełożeń) i, wraz z sześciocylindrowym, prawie dwustukonnym silnikiem zapewnia doskonały komfort jazdy. Ważący około dwóch ton pojazd żwawo zrywa się przy dotknięciu pedału gazu. ...inna rzecz, że nie przekraczaliśmy 100 km/h – nie wiemy, jak dynamiczny byłby podczas wyprzedzania na szosie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-03.jpg',600,405) ) |
| --- | Wersja 2,9 diesel jest z pewnością dużo bardziej ekonomiczna. Ze względu na olbrzymi moment obrotowy (333 Nm przy 2 tys obr/min) samochód ten świetnie nadaje się do jazdy w terenie. Pisząc, że bardziej spodobała nam się wersja benzynowa z automatem nie sugerowaliśmy, ze diesel jest mniej udany. Po prostu diesel to kompromis pomiędzy pełnym komfortem a ekonomiką jazdy – kompromis do którego chyba nie trzeba się zmuszać, jeśli planujemy zakup auta za przeszło 125 tys.

d37s6nn

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-04.jpg',600,423) ) |
| --- | ...Wreszcie wrażenia z prób terenowych. Jazda polnymi drogami po zamarzniętych błotnych koleinach ujawniła ważną zaletę Terracana. Jest on mianowicie stabilny, co nie zawsze można powiedzieć o wysokich z natury samochodach terenowych. Rozpędziwszy go powyżej 90 km/h przejeżdżaliśmy po dziurawej leśnej drodze i nie odczuwaliśmy obawy o utratę panowania nad pojazdem. Hałasy dobiegające z podwozia (nie do uniknięcia przy takiej jeździe) nie były niepokojące (tj, nie słychać metalicznych stuków, czy skrzypienia).
Slalom pomiędzy oponami jeszcze raz potwierdził odporność Terracana na przechyły boczne.

d37s6nn

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/283/terracan-t-01.jpg',600,343) ) |
| --- | Przechyłów tych nie dostrzegliśmy nawet podczas prób kręcenia bączka, które w przypadku samochodu terenowego mogą się zakończyć przewrotką.
Nie udało nam się przeprowadzić pełnego testu terenowego i nie jesteśmy pewni, czy Terrecan poradziłby sobie podczas rajdu Paryż-Dakar. Z pewnością jednak Hyundai Terracan nie pozwala się potraktować protekcjonalnie. Podczas jazdy po bezdrożach i dziurawych drogach zachowuje dobre właściwości jezdne. Blokada mechanizmu różnicowego pozwala bez obaw wjeżdżać w trudny teren. Jest przy tym komfortowy mniej więcej tak jak Jeep Chrysler, a jakość wykonania Hyundaia jest coraz bliższa samochodom japońskim. Choć więc Hyundai Terracan nie ma legendy Jeepa i nie został jeszcze tak wszechstronnie sprawdzony, jak np. Toyota Landcruiser, może śmiało aspirować do roli konkurenta obu tych samochodów. ...Tańszego konkurenta!

d37s6nn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37s6nn
Więcej tematów