Sprzedaż hybryd w Europie rośnie w zawrotnym tempie. Tylko w drugim kwartale 2018 roku samochody tego typu znalazły 150 tys. nabywców. To tyle samo, co w całym roku 2014! To oznacza, że będą coraz popularniejsze także na rynku wtórnym. Czy spalinowo-elektrycznego auta z drugiej ręki powinniśmy się obawiać bardziej niż np. używanego diesla?
Nasza testowa Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała przez 10 dni 1000 km, spalając przy tym 1,7 l benzyny na 100 km. Podsumowuję ten okres przedstawiając jak wygląda realne zużycie energii i ile kosztuje przejechanie 100 km hybrydą plug-in.
Dlaczego? Od tego dnia wszystkie koncerny będą mogły sprzedawać wyłącznie samochody spełniające normę Euro 6d-Temp. To zaś oznacza, że muszą podawać bardziej realistyczne dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin. Nowa procedura testowa nie dotyczy producentów aut elektrycznych i faworyzuje hybrydy.
Trzcina cukrowa, alkohol, silnik nim napędzany w układzie hybrydowym. Taki wynalazek jeździ po Brazylii i nie jest to wymysł szalonego naukowca, lecz lokalnych inżynierów Toyoty. Nic dziwnego, w Brazylii to bardzo popularne paliwo.
Toyota pokazała na targach we Frankfurcie samochody, którymi chce podbić nie tylko Europę, ale także cały świat. Na pierwszym planie możemy zobaczyć nowego Priusa i nową RAV4 oraz koncepcyjne auto CH-R.