Nasza testowa Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała przez 10 dni 1000 km, spalając przy tym 1,7 l benzyny na 100 km. Podsumowuję ten okres przedstawiając jak wygląda realne zużycie energii i ile kosztuje przejechanie 100 km hybrydą plug-in.
Powtórzyć sukces Toyoty Prius? To będzie niezwykle trudne zadanie. Hyundai jednak próbuje i do sprzedaży wprowadza model Ioniq. Oprócz hybrydy auto dostępne będzie w wersji elektrycznej i hybrydowej typu plug-in. Na razie Koreańczycy są jedynym producentem na świecie, oferującym jeden model w takich odmianach.
Model plug-in nazwano Prime (przynajmniej taką nazwę będzie nosić w Ameryce) i pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest mocno zmieniona stylistyka.
Hybrydowy SUV Mitsubishi to konstrukcja nietypowa nie tylko dlatego, że akumulatory można naładować z gniazdka, ale też z powodu złożonego systemu zarządzania układem napędowym.
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutował nowy Volkswagen Passat GTE. Wersja po raz pierwszy w historii modelu posiada napęd hybrydowy plug-in