Trwa ładowanie...

Nowy Ford EcoSport zastąpił B-Maxa, czyli SUV zamiast minivana

Jak przystało na Forda, nowemu modelowi nie brakuje zaawansowanych rozwiązań technicznych. Ma ultranowoczesny silnik i napęd na cztery koła.

Nowy Ford EcoSport zastąpił B-Maxa, czyli SUV zamiast minivanaŹródło: Materiały prasowe, fot: Ford
dnifdxv
dnifdxv

Odświeżona linia nadwozia nie jest dla nas żadną informacją, ponieważ do tej pory polski importer nie oferował EcoSporta. Zatem możemy mówić o zupełnie nowym dla rynku polskiego modelu. Dla zobrazowania sobie czym jest, można oprzeć się na wymiarach nadwozia, którego długość to 4,1 m, a rozstaw osi to 2,52 m. Bagażnik pomieści 334 l pakunków.

Ford EcoSport Materiały prasowe
Ford EcoSport Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Jest to więc typowy przedstawiciel segmentu SUV-B, nazywanego u nas po prostu miejskimi crossoverami. Aby trafić w klientów ceniących sobie niepowtarzalny styl i patrzących w kierunku premium, przygotowano specyfikację ST-Line.

W przeciwieństwie do wielu konkurentów w tym segmencie, Ford EcoSport będzie oferowany z napędem na cztery koła. System Intelligent AWD oparty na wielopłytkowym sprzęgle dołączającym napęd tylnej osi może przenieść na nią do 50 proc. momentu obrotowego i reaguje nie tylko na poślizg, ale także na dodanie gazu czy skręt kierownicą. Realnie napęd na przednią oś realizowany jest wyłącznie podczas jazdy ze stałą prędkością po linii prostej. Czas reakcji sprzęgła to 20 milisekund.

Ford EcoSport Materiały prasowe
Ford EcoSport Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

System ten jest łączony tylko z silnikiem Diesla 1.5 Eco Blue. To nowa rodzina jednostek wysokoprężnych, która zadebiutowała w użytkowych Transitach, a teraz trafia do modeli osobowych. Motor jest dostosowany do nowych norm emisji spalin oraz nowych wymagań odnośnie testów zużycia paliwa w warunkach bliższym realnej jeździe po drodze. Średnie spalanie dla modelu EcoSport ma wynieść 4,8 l/100 km, a emisja Co2 na poziomie 125 g/km.

dnifdxv

W silniku, w stosunku do znanej jednostki TDCI, zmieniono układ recyrkulacji spalin, zintegrowany z intercoolerem kolektor dolotowy, zastosowano turbosprężarkę o niskiej bezwładności oraz nowy układ wtryskowy. Motor, który pojawi się w ofercie od połowy 2018 roku, rozwija moc 125 KM i moment obrotowy 300 Nm. Do tej pory będzie oferowany jego starszy odpowiednik 1.5 TDCI o mocy 100 KM.

Ford EcoSport Materiały prasowe
Ford EcoSport Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Dla użytkowników ceniących sobie zasilanie benzyną przygotowano 3-cylindrową jednostkę 1.0 EcoBoost o mocy 100, 125 i 140 KM. Z tą pośrednią wersją będzie można połączyć automatyczną skrzynię nbiegów.

Na pokładzie EcoSporta klienci mogą mieć wszystkie elementy wyposażenia dostępne w samochodach tej marki w segmentach B i C, w tym multimedia SYNC3, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości czy komplet asystentów jazdy.

Ford EcoSport Materiały prasowe
Ford EcoSport Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Auto jest wytwarzane w rumińskiej fabryce, gdzie do tej pory montowano model B-Max. Ciekawy, oryginalny minivan ustąpi miejsca crossoverowi, co oczywiście nie dziwi, patrząc na trendy. Obecnie segment SUV-B jest jednym z najprężniej rozwijających się, natomiast małe minivany powoli odchodzą do lamusa.

Na chwilę obecną nie znamy polskich cen Forda EcoSport, choć model ten jest już na stronie importera od dawna. Pewnie zostaną ustalone pod koniec tego lub na początku 2018 roku. Prawdopodobnie będą dość atrakcyjne.

dnifdxv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dnifdxv
Więcej tematów