Trwa ładowanie...

Nowa opona dla hybryd i „elektryków”

Nowa opona dla hybryd i „elektryków”Źródło: zdjęcie producenta
d9lu640
d9lu640

Conti.eContact do aut elektrycznych i hybrydowych to pierwsza opona Continental, która została zaklasyfikowana do kategorii „A” na unijnej etykiecie.

Produkt opracowano w 2011 r. z myślą o pojazdach elektrycznych. Od 2015 r. jej udoskonalona wersja pasuje również do hybryd. Opona jest dostępna w sześciu rozmiarach dla felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana m.in. w takich samochodach, jak Opel Amera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h czy Porsche Cayenne S Hybrid.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Kategorię „A” na unijnych etykietach udało się uzyskać dzięki zastosowaniu w mieszance krzemionkowej nowo opracowanego związku Green Chili. Pozwolił on zmniejszyć tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów, co przełożyło się na obniżenie oporów toczenia. Dodatkowo podwójne lamele w blokach bieżnika umożlwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach – warstwa wody znajdująca się przed czołem opony ulega rozproszeniu, a dzięki temu skróciła się droga hamowania.

Inżynierowie Continental zmodyfikowali również ścianę boczną. Jej aerodynamiczny kształt oraz elastyczna konstrukcja zmniejszyły opory powietrza i toczenia. Poprawiono też poziom efektywności paliwowej oraz generowanego hałasu. Cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas toczenia się po nawierzchni.

Na stosowanie tego modelu ogumienia zdecydowały się już Volkswagen i Renault. Produkcję Conti.eContact powierzono francuskiemu zakładowi w Sarreguemines.

d9lu640

Źródło: Continental

ll/moto.wp.pl

d9lu640
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9lu640
Więcej tematów