Trwa ładowanie...
28-01-2016 11:33

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już na polskim rynku

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już na polskim rynkuŹródło: zdjęcie producenta
d41c0hl
d41c0hl

W polskich salonach Mitsubishi pojawiła się już nowa wersja Outlandera PHEV. Najtańsza wersja tego hybrydowego SUV-a kosztuje 205 990 zł.

Nowe wcielenie Outlandera PHEV posiada inny pas przedni (z nowymi światłami i elementami chromowanymi), poszerzone przednie i tylne zderzaki, wąskie reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, chromowane listwy po bokach, srebrne relingi dachowe oraz zewnętrzną antenę w kształcie płetwy rekina. W środku styliści umieścili nową tapicerkę skórzaną lub przypominającą zamsz, skórzane obwódki elementów technicznych, miękkie wstawki w panelach drzwi, drewnopodobne aplikacje nową konsolę centralną, dekoracje chromowane i drewnopodobne oraz nową kierownicę z możliwością podgrzewania.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Model otrzymał sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia. Wykorzystano przy tym stal o wysokiej odporności na rozciąganie. Outlander PHEV poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Jednostka spalinowa 2,0 MIVEC DOHC (121 KM, 191 Nm) pełni rolę wspomagającą - albo napędza generator zasilający akumulator trakcyjny, albo przekazuje bezpośrednio moc do kół osi przedniej. Inżynierom udało się tak rozmieścić komponenty, by zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego. Przy przedniej osi znajdziemy silnik elektryczny i inwerter (82 KM, 137 Nm), między osiami (pod podłogą) - znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh i 45-litrowy zbiornika paliwa. Z tyłu pod podłogą bagażnika umieszczono drugi silnik elektryczny i inwerter (również 82 KM i 137 Nm).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

System operacyjny PHEV OS automatycznie dokonuje wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Pierwszy z nich to tryb całkowicie elektryczny - samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 120 km/h, zaś zasięg maksymalny wynosi 52 km. W trybie "szeregowym" silnik spalinowy jest uruchamiany jedynie celem napędzenia generatora ładującego akumulator w trakcie jazdy, przy czym system operacyjny będzie starał się powracać do jazdy w trybie elektrycznym, tak często, jak to będzie możliwe. Ostatnim z wariantów jest tryb równoległy, aktywowany podczas stałego, dużego zapotrzebowania na moc. Pracują w nim trzy silniki pojazdu.

d41c0hl

Polscy klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażeniowe. Najniższa - Instyle Plus - kosztuje 205 990 zł i zawiera takie elementy jak 18-calowe felgi aluminiowe, wspomaganie nagłego hamowania i ruszania na wzniesieniu, dwa 12-voltowe gniazdka, obicia siedzeń ze skóry syntetycznej, kamerę i czujniki cofania, a także fotochromatyczne lusterko wsteczne. Wersja Instyle Navi kosztuje o 13 000 zł więcej - na tyle wyceniono dodatkowe wyposażenie w postaci skórzanej tapicerki, podgrzewanej kierownicy, elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika, regulowanego elektrycznie w ośmiu płaszczyznach fotela kierowcy, nagłośnienia Rockford Fosgate, świateł mijania LED, systemu kamer 360 stopni i podgrzewanej szyby przedniej. Najbogatszy wariant - Instyle Navi Plus - wyposażono poza tym w tempomat adaptacyjny, systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczania skutków kolizji czołowych, ultradźwiękowego asystenta ruszania i elektrycznie sterowane okno dachowe. Odmiana kosztuje 227 990 zł. Niezależnie od
wersji, opłata za lakier metalizowany wynosi 3 200 zł.

Źródło: Mitsubishi

ll

d41c0hl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41c0hl
Więcej tematów