Trwa ładowanie...
Jakub Tujaka
17-02-2017 14:39

Koniec korków pomiędzy Warszawą a Piotrkowem Trybunalskim już w 2019 roku

Właśnie ruszyła budowa ostatniego odcinka trasy S8 pomiędzy Warszawą a Piotrkowem Trybunalskim. Jednak zanim kierowcy płynnie przejadą tą drogą, będą musieli cierpliwie przeczekać utrudnienia związane z budową.

Koniec korków pomiędzy Warszawą a Piotrkowem Trybunalskim już w 2019 rokuŹródło: PAP
d3j6s2c
d3j6s2c

Odcinek S8 między Radziejowicami a Paszkowem to ostatni fragment drogi ekspresowej S8, która ma za zadanie upłynnić ruch pomiędzy stolicą a Piotrkowem Trybunalskim. Po zakończeniu budowy kierowcy podróżujący pomiędzy tymi miastami zaoszczędzą nawet kilkanaście minut.
Budowę brakującego, 22-kilometrowego odcinka trasy podzielono na dwie części. Ponad 11 kilometrów S8 od Paszkowa do Przeszkody buduje firma Intercor za 437 milionów złotych i ma on być gotowy do października 2018 r., natomiast pozostały fragment od Przeszkody do Radziejowic ma wykonać Starbag za prawie 307 milionów złotych. Termin to lipiec 2019 roku.

Aby budowy mogły ruszyć, niezbędne było wydanie przez wojewodę tzw. Zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Zakres prac przewiduje dwie jezdnie po dwa pasy z możliwością poszerzenia do trzech pasów. Oprócz tego powstaną wiadukty, most i kładki dla pieszych. Oczywiście w budżetach zakontraktowano też ekrany akustyczne, odwodnienia i przepusty dla zwierząt.

Kierowcy będą mogli korzystać z czterech Miejsc Obsługi Podróżnych, a także z czterech węzłów: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn.
Trasa będzie objęta dziesięcioletnią gwarancją.

Dziennikarze serwisu rp.pl dotarli do planów budowy, według których w czasie robót wystąpią poważne utrudnienia w ruchu, ponieważ kiedy między Radziejowicami a Przeszkodą budowlańcy rozpoczną prace ziemne, istniejące już ulice będą zwężone, a ruch samochodów zostanie zredukowany do systemu „dwa plus jeden", czyli jazda będzie się odbywać naprzemiennie trzema pasami. Dwa poprowadzą w jedną stronę i jeden w przeciwną, ze zmianami co kilkaset metrów.

Dla wszystkich, którzy chcą ominąć budowę, proponowany jest objazd. Aby z niego skorzystać, jadąc od Piotrkowa należy skręcić w drogę nr 50 pod Mszczonowem, następnie wjechać na autostradę A2 i na węźle Konotopa włączyć się do ruchu na Południowej Obwodnicy Warszawy.

Źródło: rp.pl

d3j6s2c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3j6s2c
Więcej tematów