Duma Francji - Renault Megane III
Megane trzeciej generacji powstało na płycie podłogowej Nissana Qashqaia. Auto urosło w porównaniu do swojego poprzednika i jest większe od rywali z Volkswagena, czy Forda. Obecnie odległość między osiami wynosi 2,64 m, a całkowita długość - 4,3 metra. Nie odbiło się to jednak na masie samochodu. Przeciwnie - konstrukcja nowego Megane jest lżejsza, niż w odchodzącej generacji.
Renault przygotowało dla Megane III szeroką gamę silników. Ofertę otwiera 85-konny, półtoralitrowy dCi. Ta sama jednostka dostępna będzie także w wariantach o mocy 90, 105 i 110 KM. Ponadto w palecie silników znajdą się diesle 130, 150 i 160-konne. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mogli wybrać między silnikami o pojemności 1,6 litra i mocach 100 i 110 KM, 2-litrową (140 i 180 KM) lub turbodoładowaną 1,4 TCe (o mocy 130 KM), która dołączy do gamy dopiero wiosną 2009.
Stylistycznie Megane ewoluowało bardzo mocno. Nowa wersja jest ładniejsza od poprzednika, chociaż nie brakuje też głosów, że Francuzi „przekombinowali”. Możemy być jednak spokojni o wnętrze. Tu styliści znad Loary postawili na te same wartości, co w Lagunie - jakość, jakość i jeszcze raz jakość.
Video: zobacz koniecznie nowe Renault Megane w Paryżu!