Trwa ładowanie...

Zbliża się kolejny sezon VW Golf Cup

Zbliża się kolejny sezon VW Golf CupŹródło: Materiały prasowe
dtuq693
dtuq693

24 kwietnia na niemieckim torze Oschersleben rozpocznie się kolejny sezon VW Golf Cup. Będzie to już trzecia edycja tego markowego pucharu.

Puchar jest miejscem na szlifowanie umiejętności wyścigowych. Dzięki systemowi szkoleń oraz szczegółowej analizie telemetrii zawodnicy mogą poprawiać swoją technikę jazdy. Analiza danych z systemu zamontowanego w każdym aucie pozwala porównywać przejazdy z wynikami najlepszego zawodnika i dowiedzieć się, w którym momencie okrążenia tracone są ułamki sekund. System potrafi wskazać, że przed danym zakrętem kierowca rozpoczął hamowanie np. o 0,5 s za wcześnie. Jeśli prędkość wyścigowego Golfa GTI wynosi w danym momencie 200 km/h (a taka jest osiągana na końcu prostej startowej Toru Poznań), to strata wynikająca ze zbyt szybkiego hamowania wynosi aż 28 m. Dodatkowo organizator zapewnia całą logistykę, opiekę i serwis samochodów – zawodnik przyjeżdża na rundę jedynie z osobistą odzieżą (bielizną, kombinezonem, obuwiem, kaskiem itp.).

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Formuła rozgrywania poszczególnych rund jest identyczna, jak w zeszłym sezonie – z tą różnicą, że cykl będzie się składać z 6 zamiast z 7 rund. 3-dniowy program każdej z nich będzie obejmował 2 treningi (każdy po 30 minut), sesję kwalifikacyjną (30 minut) oraz dwa wyścigi główne (każdy potrwa co najmniej 25 minut, podczas których najszybsi muszą pokonać dystans min. 50 km). O kolejności ustawienia na starcie obydwu wyścigów zadecydują najlepsze czasy okrążeń uzyskiwane podczas sesji kwalifikacyjnej. W każdym wyścigu punktowanych będzie 20 miejsc, przy czym za pierwszą rundę punkty będą o połowę mniejsze. W trakcie weekendu wyścigowego zawodnik wraz ze swoim inżynierem mogą zmieniać i regulować określone parametry samochodu (ciśnienie opon i ustawienie twardości przedniego stabilizatora). Poza tym w trakcie zawodów można kilkanaście razy użyć systemu Push-to-Pass, który na 10 s zwiększa moc silnika z 260 do 310 KM.

W kolejnym sezonie w Golfach zobaczymy 24 kierowców z 10 krajów. Polskę reprezentować będą Jerzy Dudek, Michał Gadomski, Marcin Jaros, Dominik Kotarba-Majutewicz, Bartosz Palusko, Piotr Parys, Gosia Rdest, Adam Rzepecki, Patryk Strzęsak i Jędrzej Szcześniak. Poza torem Oschersleben zawodnicy pojadą na słowacki Slovakiaring (19-21 czerwca), niemieckie Lausitzring (3-5 lipca) i Sachsenring (28-30 sierpnia) oraz czeski Automotodrom Brno (18-20 września). Ostatnia runda sezonu odbędzie się w dniach 2-3 października na Torze Poznań.

Na najlepszych zawodników czekają cenne nagrody. Podczas każdej z rund do zdobycia jest 8 000 euro do podziału dla najszybszej ósemki w poszczególnych wyścigach. Zwycięzca całego cyklu otrzyma 30 000 euro i nowego Golfa, drugiego miejsca – 20 000 euro a trzeciego – 10 000 euro. Co istotne, pieniądze te muszą zostać zainwestowane w dalszy rozwój kariery sportowej.

dtuq693

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

dtuq693
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtuq693
Więcej tematów