Trwa ładowanie...
12-11-2013 16:28

W jaki sposób kupujemy opony zimowe?

W jaki sposób kupujemy opony zimowe?Źródło: PAP/Darek Delmanowicz
d9lu640
d9lu640

Listopad to czas, w którym ma miejsce "boom" na zakup oraz montaż opon zimowych. Przeprowadzono specjalny sondaż, który miał wskazać czym kierują się Polacy podczas wyboru i nabywania "zimówek". Prezentujemy jego wyniki.

W 2008 r. zaledwie 55 proc. ankietowanych deklarowało, że zmienia opony w ciągu roku z letnich na zimowe. Badania przeprowadzone przez Allegro.pl pokazały, że sytuacja znacznie się poprawiła. W ostatnim sondażu wyszło na jaw, że ponad 90 proc. respondentów w ubiegłym roku poruszało się autem wyposażonym w opony zimowe, a dodatkowe 5 proc. używało opon całorocznych. Nieznacznie natomiast zmieniają się preferencje zakupowe - na platformie dominują opony nowe, stanowiąc 60 proc. wszystkich transakcji. Polacy starają się użytkować ogumienie jak najdłużej - równo 2/3 ankietowanych deklaruje, że jeden komplet opon używa przez ponad 3 sezony. Głównym powodem zakupu nowego kompletu jest zużycie poprzedniego zestawu (80 proc.) zaś wiek opony powyżej 4 lat to zakupu dla 23 proc. badanych.

Trzema najpopularniejszymi markami opon zimowych na Allegro są Dębica, Continental i Goodyear. Okazuje się jednak, że marka nie gra istotnej roli przy wyborze, zajmując czwarte miejsce wśród najważniejszych kategorii wyboru. Dla większości badanych kwestie bezpieczeństwa są ważniejsze niż cena - ankietowani na pierwszym miejscu postawili na "przyczepność" a dopiero potem na "koszt zakupu". Dalej w kolejności znalazły się wynik w testach, marka i opinie użytkowników o produkcie. Listę zamyka wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

- Trzy z powyższych parametrów można odczytać z etykiety, w które od roku zgodnie z prawem muszą być wyposażone każde opony. Zawiera ona informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Dwie pierwsze informacje określane są w klasach za pomocą siedmiu pierwszych liter alfabetu, od A do G, gdzie A jest najlepszym wynikiem - powiedział Piotr Ciesielski, opiekun kategorii "Motoryzacja" na Allegro.pl. Okazuje się jednak, że tylko 63 proc. konsumentów potrafi odczytać z etykiety informacje tam zawarte.

d9lu640

Polacy swoją wiedzę o "zimówkach" czerpią przede wszystkim z fachowych publikacji w prasie i Internecie. Ponad połowa ankietowanych wybiera właśnie te źródła informacji. Nieco mniej, bo 43 proc. respondentów dodatkowo korzysta z danych znalezionych na forach tematycznych. - Ufamy także specjalistom w punktach sprzedaży. Ponad 40 proc. Polaków deklaruje, że przy zakupie opon zimowych poddaje się opinii sprzedawcy. Znikomym zaufaniem cieszą się natomiast ulotki i reklamy producentów. Ogumienie najczęściej kupujemy w Internecie. Prawie połowa ankietowanych preferuje zakupy przez sieć, nieco mniej, bo 40 proc. wybiera niezależne warsztaty. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają ASO i sklepy motoryzacyjne (po 11 proc.) oraz hipermarkety (2 proc.) - dodał Ciesielski.

Źródło: Allegro.pl

ll/moto.wp.pl

d9lu640
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9lu640
Więcej tematów