Renault zainwestuje w czujniki wizyjne
Renault ogłosiło strategiczne partnerstwo z producentem czujników wizyjnych inspirowanych budową ludzkiego oka, firmą Chronocam. Ma ono przybliżyć francuską markę do opracowania nowych rozwiązań z zakresu jazdy autonomicznej.
Wspomniane czujniki wizyjne nie tylko "widzą" obraz podobnie jak oko człowieka. Przetwarzanie danych również jest analogiczne do pracy wykonywanej przez ludzki mózg. Przedstawiciele Renault wiążą z tymi urządzeniami duże nadzieje - w najbliższych latach technologia ma uzupełnić konwencjonalne metody wizyjne, udoskonalając systemy wspomagania jazdy oraz układy jazdy autonomicznej.
Nowe urządzenia mają pozwolić na efektywniejsze unikanie kolizji, wspomaganie kierowcy, ochronę pieszych czy wykrywanie obiektów w martwym polu. - Mamy ambitny plan, by stać się jedną z pierwszych marek oferujących technologię jazdy "bezdotykowej i z zamkniętymi oczami". Chcemy, by nasza współpraca zaowocowała szybszym rozwojem technologii widzenia komputerowego, które będą dostępne w bardziej przystępnych niż obecnie cenach - powiedział Gaspar Gascon z Grupy Renault.
Początkowo francuski koncern zainwestuje w Chronocam kwotę 15 mln dolarów.
Źródło: Renault
ll/Wirtualna Polska