Trwa ładowanie...

Polski rynek leasingu pojazdów dopiero raczkuje, ale ma potencjał

Polski rynek leasingu pojazdów dopiero raczkuje, ale ma potencjałŹródło: Materiały prasowe
d1fohhs
d1fohhs

Zdaniem dyrektora oddziału leasingu w polskim Volkswagenie, taka forma finansowania zakupu w naszym kraju dopiero raczkuje. Frank Oborny wyjaśnia jednak w wywiadzie, że mamy przed sobą znakomite perspektywy.

Czy polski rynek leasingowy jest już dojrzały, tak jak te, które miały dziesiątki lat na „dorastanie” do tego typu produktów finansowych?
Myślę, że Polska jest na początku drogi. I nie chodzi tutaj o dostępność oferty leasingu czy full service lasingu. W dobie rozwiniętej komunikacji można zaoferować niemal wszystko w każdym miejscu. Jednak bez dojrzałego, całościowego podejścia do filozofii i celów działalności biznesowej, do kosztów i zysków, nawet najbardziej doskonałe produkty czy narzędzia będą wykorzystywane tylko w części, a tym samym nieefektywnie. Widzę niezwykły potencjał, chociażby makroekonomiczny. To jeden z nielicznych krajów naszego kontynentu, który ma prawie 4 proc. wzrostu gospodarczego i bezrobocie na poziomie ok. 10 proc.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Czego oczekują od leasingu polscy przedsiębiorcy? Czy patrzą głównie na cenę, czy także na jakość usług i produktów finansowych?
Bardzo mnie zaskoczyło, gdy ponad rok temu przyjechałem do Polski i nie znalazłem żadnej oferty leasingu, która by bazowała na kosztach miesięcznych. Dookoła znajdowały się reklamy wyłącznie z cenami za cały samochód, a raty były gdzieś wstydliwie ukryte. Teraz się to zmieniło. Koszty są oczywiście ważne dla polskich firm, ale systematycznie zyskuje w ich oczach jakość i kompleksowość usług, podparta osobistymi relacjami z doradcami leasingowymi. Klienci coraz częściej patrzą szeroko, na cały obraz kosztów i korzyści z firmowych samochodów. Dostrzegają też coraz częściej, że czas, pieniądze i zaangażowanie warto ukierunkować na rozwijanie swojego głównego biznesu, a nie na kontrolowanie faktur za paliwo, podatków, przejechanych tras czy magazynowanych opon. Rozproszenie uwagi na niepotrzebne działania nie przyniesie oszczędności. Potwierdzają to dziesiątki lat doświadczeń tysięcy firm z różnych krajów Europy.

Jak przekonać Polaków do tego, by kupowali na raty a nie za gotówkę?
To nie jest łatwe zadanie i nie da się go wykonać w ciągu dni i miesięcy. Na pewno warto zadawać pytania i pokazywać przykłady, choćby z mojego kraju. Dlaczego jeszcze 10 lat temu większość niemieckich przedsiębiorców uznawała gotówkę za najważniejsze i najbardziej opłacalne źródło finansowania samochodów, a obecnie 70 proc. nabywców korzysta z leasingu z wysoką wartością końcową? Niemców trudno przecież posądzić o brak umiejętności liczenia, a z leasingu korzystają wszyscy, od pojedynczych konsumentów do korporacji. Co ważniejsze, po zakończeniu kontraktów leasingowych zawierają oni nowe umowy. Takie przykłady mogą być bardziej przekonujące niż tabele, zestawienia czy argumenty w punktach.

Ilu lat potrzebuje polski rynek, żeby stać się w pełni dojrzałym?
Czas nie jest tak ważny, jak stabilność drogi do dojrzałości. Myślę, że spokojniej i szybciej pokonają ją ci, którzy umieją słuchać klientów, dealerów czy dostawców. Takie wnioski płyną z moich doświadczeń i takie wartości staram się przekazywać swoim współpracownikom. A że przy uważnym słuchaniu mogą wyjść na jaw różne problemy? Tym lepiej: problemy są po to, żeby je rozwiązywać.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d1fohhs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fohhs
Więcej tematów