Trwa ładowanie...
11-08-2016 12:17

Nowy silnik Porsche. Do 200 km/h w 13 sekund

Nowy silnik Porsche. Do 200 km/h w 13 sekundŹródło: zdjęcie producenta
d2ribu0
d2ribu0

Pod maską nowej generacji Porsche Panamery zadebiutują zmodernizowane silniki V8. Będą one oparte na komponentach modułowych, co pozwoli stworzyć w przyszłości nowe warianty, m. in. hybrydy.

Najmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny trafi do Panamery Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 550 KM w przedziale 5 750-6 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 770 Nm dostępny jest od 1 960 do 4 500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Panamera Turbo potrzebuje 3,8 s, a dodatkowo wyposażone w pakiet Sport Chrono – 3,6 s.

Imponujące jest przyspieszenie do 200 km/h, które wynosi 13 s, a z pakietem Chrono 12,7 s. Prędkość maksymalną ustalono na 306 km/h. W cyklu pomiarowym NEDC Panamera Turbo zużywa średnio 9,3-9,4 l/100 km, o 1,1 l/100 km mniej od poprzednika. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 212-214 g/km.

Ośmiocylindrowy, montowany wzdłużnie silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny oraz widlasty układ cylindrów z czterozaworowymi głowicami rozwartymi pod kątem 90 stopni. Każdy z czterech wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych może być regulowany w zakresie 50 stopni. Wszystkie są napędzane łańcuchem. Jednostka może "kręcić się" do 6 800 obr/min. Układ korbowy ma kwadratową geometrię – średnica cylindra jest równa skokowi tłoka i wynosi 86 mm.

d2ribu0

Źródło: Porsche

ll

d2ribu0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ribu0
Więcej tematów