Trwa ładowanie...
10-09-2015 11:38

Nowy Opel Astra: czy ma przewagę na konkurentami?

d3tc4ve
d3tc4ve

Statyczną i przedpremierową prezentację nowego Opla Astry wykorzystaliśmy do przyjrzenia się autu w szczegółach. A szefowi General Motors w Polsce Wojciechowi Mieczkowskiemu postanowiliśmy zadać kilka trudnych pytań o najpopularniejszy samochód w gamie Opla, który będzie przecież produkowany w Gliwicach. Zobaczcie, co usłyszeliśmy od niego na temat piątej generacji Astry, która wyjściowo ma kosztować 59 900 zł.

O czym donosiliśmy już wcześniej, kluczowe w przypadku kolejnej Astry było odchudzanie. Szkielet i elementy strukturalne ważą teraz 280 kg, a poprzednio aż 357 kg. Kolejne 50 kg zaoszczędzono modyfikując elementy podwozia. Zastosowano wysokowytrzymałą i ultrawysokowytrzymałą stal oraz bardziej kompaktowe ramy pomocnicze. Zmieniono konstrukcyjnie przednie i tylne zawieszenie.

Inżynierowie Opla zrezygnowali z pełnego zestawu paneli poprawiających aerodynamikę. Zamiast tego zoptymalizowali kształt poszczególnych elementów podwozia i zespołu napędowego, osiągając podwójną korzyść w postaci obniżenia masy i kosztów produkcji. Kolejne zabiegi to skrócone zwisy z przodu i z tyłu, krótszy układ wydechowy, mniejsze koła, opony i hamulce.

Poprawa efektywności jest również zasługą silników nowej generacji, które wykonano z aluminium. W przypadku motoru 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo blok waży mniej o 10 kg od żeliwnego odpowiednika stosowanego wcześniej. O tyle samo lżejsza jest skrzynia biegów. Kuracja odchudzająca nie ominęła elementów wnętrza: w fotelach wykorzystano piankę poliuretanową oraz stelaż z ultrawysokowytrzymałej stali.

Nowa Astra jest bardziej kompaktowa od poprzednika. 5-drzwiowy hatchback mierzący 4,37 m jest o prawie 5 cm krótszy. Zmniejszyła się także wysokość (o 2,5 cm, do 1,48 m) oraz szerokość (o 0,5 cm, do 1,81 m). Ale dzięki nowym fotelom pasażerowie tylnej kanapy mają o 35 mm więcej miejsca na nogi.

d3tc4ve
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3tc4ve
Więcej tematów