Trwa ładowanie...

Nowe Audi A3. Kompakt wyposażony jak limuzyna

Nowe Audi A3. Kompakt wyposażony jak limuzynaŹródło: Materiały prasowe
d1aiubi
d1aiubi

Przyszedł czas na zmiany w kompakcie z Ingolstadt: Audi A3. Na rynek trafia model po faceliftingu z nowymi systemami wsparcia kierowcy, silnikami oraz stylistyką. Na pokładzie samochodu znalazł się Audi Virtual Cockpit, rozwiązanie z modeli TT, A6 i A4. Zmodernizowane auto można zamawiać jako 5-drzwiowego hatchbacka (Sportback), sedana (Limousine), S3 lub A3 Sportback e-tron.

Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne. Wymiary auta pozostały niemal identyczne (długość 4,24 metra, rozstaw osi 2,60 metra), ale wyeksponowano osłonę chłodnicy Singleframe. Stała się szersza i ma ostrzejsze kształty. Reflektory są płaskie i mają bardziej wyraźne kontury. Z tyłu na nowo zaprojektowano dyfuzor oraz zmieniono światła. Poszerzono paletę barw nadwozia, do wyboru jest dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych.

Zdecydowanie więcej zmian zaszło w środku, a konkretnie w wyposażeniu. Postawiono na wzbogacenie go zwłaszcza w systemy asystujące kierowcy oraz infotainment. A3 ma zainstalowane najnowsze wersje systemów Pre Safe (zapobiegających wypadkom) oraz pomagającego utrzymać auto w pasach ruchu. Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z aktywnym tempomatem (ACC). Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S-tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. To przedsmak albo raczej wstęp do autonomicznej jazdy w miejskich korkach.

d1aiubi

Ważne jest dodanie do wyposażenia Audi Virtual Cockpit. Na ekranie TFT o przekątnej 12,3 cala zastępującym klasyczne zegary wyświetla najważniejsze dane związane z prowadzeniem samochodu oraz informacje niezbędne do kontynuowania podróży. Przy pomocy umieszczonego na wielofunkcyjnej kierownicy przycisku „View”, kierowca może wybierać jeden z dwóch dostępnych widoków kokpitu. W trybie klasycznym wyświetlone są duże wskaźniki, zbliżone kształtem do klasycznych zegarów analogowych. W trybie infotainment natomiast, na ekranie dominuje okno mapy nawigacji lub wyświetlane są listy telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz i prędkościomierz mają wtedy postać małych, umieszczonych w dwóch krańcach ekranu zegarów.

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 110 KM do 150 KM. Po raz pierwszy w A3 Audi oferuje teraz silnik trzycylindrowy: 1,0 TFSI. Kompaktowy motor generuje 115 KM i moment obrotowy równy 200 Nm.

Dla nowoczesnych przewidziano Audi A3 Sportback E-Tron z hybrydowym napędem typu plug-in. To połączenie spalinowej jednostki napędowej 1,4 TFSI o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym. Łączna moc systemu to 204 KM.

Z kolei dla wielbicieli ostrej jazdy jest S3 z silnikiem 2,0 TFSI generującym moc 310 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

MAK

d1aiubi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1aiubi
Więcej tematów