Trwa ładowanie...
16-10-2013 16:42

Lexus na czele najbardziej lubianych marek

Lexus na czele najbardziej lubianych marekŹródło: Marek Wieliński
d2gclap
d2gclap

Takie są wyniki rankingu 100 ulubionych marek w USA, opublikowanego przez Forbesa. Amerykańska firma New Metrics Media opracowała sposób pomiaru, wskazującego jak bardzo konsumenci lubią poszczególne marki. Spośród firm z branży motoryzacyjnej Lexus okazał się być bezkonkurencyjny. Walkę o pierwsze miejsce w rankingu minimalnie przegrał z... iPhonem. Trzecie miejsce przypadło w udziale koncernowi Disney.

Tworzony co roku ranking LEAP opisuje stosunek amerykanów do marek dostępnych na rynku i ich konkretnych produktów. Zestawienie to pokazuje preferencje klientów i przywiązanie do określonych firm. Wśród 100 ulubionych marek znalazło się wiele związanych z motoryzacją. Które z nich Amerykanie cenią najbardziej?

Wynik już znacie. Zwycięzcą okazał się Lexus. W stosunku do ubiegłorocznego badania, w 2013 roku odnotował w tym rankingu wzrost o 18,7 proc., zajmując drugie miejsce w całym zestawieniu i pierwsze wśród producentów samochodów. Daleko w tyle zostały inne marki segmentu premium. Jaguar jest dopiero na 7 pozycji, Audi na 8, a BMW dopiero na 11.

Gdy odejmiemy z rankingu przedstawicieli innych branż i zostawimy tylko tych, zajmujących się produkcją samochodów, na pierwszym miejscu będzie Lexus. Japońska marka premium ma w Ameryce ugruntowaną pozycję. Ceniona jest za jakość i luksusowe wyposażenie. Trzeba pamiętać, że marka Lexus została stworzona właśnie po to, aby zawojować rynek w USA. Samochody te miały zdecydowanie lepszą jakość od amerykańskich modeli, a przy tym lepszą cenę niż europejskie auta klasy premium. Nic zatem dziwnego, że w USA szybko pokochano Lexusy, a przywiązanie to trwa do dziś.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W rankingu producentów samochodów Jagura zajmuje drugie miejsce. Jest jednocześnie najwyżej notowaną europejską marką motoryzacyjną w amerykańskim zestawieniu. Również w Europie synonim luksusu, jednak przez wielu krytykowany za niedostateczną jakość. Nie zmienia to jednak samej opinii o klasie Jaguarów, marki przeżywającej renesans i oferującej coraz ciekawsze modele. Agresywny styl samochodów skutecznie łączy się z obrazem brytyjskiego luksusu, dzięki czemu posiadacz Jaguara postrzegany jest jako ktoś wyjątkowy.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Trzecie miejsce na podium zajmuje Audi. Najmłodsza marka z niemieckiej trójki w ostatnich latach bardzo skutecznie walczy o klientów i mocno poprawia swój obraz w ich oczach. Klasyczne kształty, wysoka jakość i niezawodność to mocny argument również w Ameryce. Trzeba zauważyć, że w ostatnich latach Audi przeprowadziło skuteczną ofensywę modelową, dzięki której z mniej znaczącego gracza stała się marką dyktującą nowe trendy.

d2gclap

Na czwartym miejscu w rankingu producentów samochodów i 11 miejscu w rankingu LEAP uplasowało się BMW. Piąte miejsce zajął Cadillac. Jest najwyżej cenioną w USA, amerykańską marką. W badaniu brano pod uwagę nie tylko marki, ale też konkretne modele. Na 18 miejscu wśród wszystkich produktów uplasował się Ford Focus, czyli najpopularniejszy amerykański kompakt na świecie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W kategorii motoryzacja zajął jednak znacznie lepsze, szóste miejsce. Model ten cieszy się sporą popularnością i zaufaniem klientów. Co ciekawe, sam Ford znalazł się dopiero na 78 pozycji. Wyżej, na 54 miejscu, uplasował się również większy Ford Fusion, który w swojej najnowszej odsłonie będzie oferowany w Europie jako kolejna generacja Mondeo.

Na siódmym miejscu wśród marek motoryzacyjnych i 21 ogólnie znalazło się Volvo. Marka nie tak popularna w USA, ale ciesząca się sporym uznaniem. Szwedzkie samochody zachęcają ciekawą stylistyką i niewygórowaną ceną, ale mają też coś więcej. Zaufanie do marki buduje się przez lata, a Volvo nieprzerwanie uznawane jest za producenta najbardziej bezpiecznych i wytrzymałych samochodów.

d2gclap
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na ósmej pozycji znalazł się Lincoln Mercury. Luksusowe marki Forda nie mają się najlepiej. Mercury zniknęło z rynku z początkiem 2011 roku, natomiast Lincoln przeżywa największy w swojej historii kryzys. Marka, która była niegdyś synonimem amerykańskiego luksusu, dzisiaj ma niewiele do zaoferowania.

Dziewiąte miejsce zajął Volkswagen. W Europie jego pozycja jest wyjątkowo mocna i niezagrożona. Jednak w USA sytuacja wygląda nieco inaczej. Typowo europejskie auta jak Golf, Polo, a nawet Passat nigdy nie cieszyły się tam szczególną popularnością. Ameryka to królestwo modeli Beetle i Jetta, a ostatnio również Passata, ale innej wersji, stworzonej specjalnie na potrzeby klienta z USA.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na dziesiątej pozycji wśród ulubionych marek motoryzacyjnych w USA znajduje się Toyota. Japońska firma od lat oferuje najpopularniejsze w USA samochody z Camry i Corollą na czele. Duże przywiązanie do marki sprawia, że klienci cały czas chętnie kupują japońskie auta.

mw,sj, moto.wp.pl

d2gclap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gclap
Więcej tematów